آرشیو بهمن ماه 1399

بروزترين متدهاي آرايش صورت

چگونه روابط دوستانه خود را حفظ كنيم؟

۲۱ بازديد
روابط دوستانه،راههاي قوي كردن روابط دوستانه،داشتن روابط دوستانه

براي برقراري روابط دوستانه قوي بايستي در تمام شرايط خوب و بد كنار دوستان خود باشيم

 

براي برقراري روابط دوستانه قوي بايستي در تمام شرايط خوب و بد كنار دوستان خود باشيم، با آنها وقت بگذرانيم و تماس با يكديگر را حتي هنگاميكه از هم دور هستيم حفظ كنيم. در نهايت بايستي مهارت گفتگوي سازنده داشته باشيم و از مشاجرات و سوء برداشت ها به دور باشيم.

داشتن روابط دوستانه خوب براي هر شخصي لذت بخش است به صورتيكه افراد علاقه دارند روابط دوستانه خود را پايدار و محكم نگه دارند. براي برقراري روابط دوستانه قوي بايستي در تمام شرايط خوب و بد كنار دوستان خود باشيم، با آنها وقت بگذرانيم و تماس با يكديگر  را حتي هنگاميكه از هم دور هستيم حفظ كنيم. در نهايت بايستي مهارت گفتگوي سازنده داشته باشيم و از مشاجرات و سوء برداشت ها به دور باشيم. در اينجا به نكاتي براي  برقراري روابط دوستانه قوي اشاره خواهيم كرد. 

 

اعتماد ميانتان را شكل دهيد

دوست داشتن فردي كه به او اعتماد داريد آسان است؛ اما زندگي كردن با او دشوار است. روابـط پايدار و بادوام تنها بر اساس اعتماد ساخته مي‌شوندو تـنها با وجود اطمينان است كه محيط امن و آرامـي بــراي رشـد روابط دوستانه پايدار بـه وجـود مي‌آيـد.

 

اگر خواستار يك رابطه‌ي دوستانه كـامـل و بـي نـقـص هستيد، بايد اعتماد كاملي به گذشته، حـال و آيـنـده خـود داشـتـه بـاشـيد.

 

چنين شـرايـط بـه سادگـي بـدست نـمي‌آيد؛ بلكه نيازمند زمان وهـمـچـنين تلاش شـمـاسـت. اعـتـمـاد بـه آســاني از بـيـن مي‌رود و شرايط به سختي به حالت اوليه‌ي خود باز مي‌گردد. امـا اگـر ذهـن خـود را بـر روي آن متـمركـز كنيد پاداش شما چـيزي نيست جز يك رابطه‌ي دوستانه و صميمانه كه هميشه آرزوي آن را داشتيد.

 

روابط دوستانه،راههاي قوي كردن روابط دوستانه،داشتن روابط دوستانه

برقراري روابط دوستانه

 

زمانيكه دوستتان نياز به گفتگو با شما  دارد به صحبت هايش گوش كنيد

شنونده خوب بودن يكي از پايه هاي اصلي رابطه موفق داشتن است. اگر در جريان هستيد كه دوستتان روز بدي را سپري كرده اجازه دهيد كه با دردل كردن با شما خودش را تخليه كند. نيازي نيست به او راهكار ارائه دهيد يا اينكه نصيحتش كنيد. اجازه دهيد احساسات و عواطفش را بدون اينكه قضاوتش كنيد با شما در ميان گذارد. بوسيله گوش كردن فعالانه صحبت هاي دوست خود يعني با نشان دادن توجهتان به او ، كمكش كنيد تا احساسات بيشتري را برايتان بازگو كند.

 

در ادامه لازم به ذكر است كه شنونده خوب بودن بايستي از جانب هر دوي شما اتفاق بيفتد به اين صورت كه زمان هايي هم كه شما نيازمند يك گوش شنوا براي بيان دغدغه هايتان هستيد، دوست شما بايستي متقابلا مشابه شما عمل كند تا دوستي شما پاياپاي و متعادل پيش برود و دوام بيشتري پيدا كند.

 

هدف خودتان را از دوستي مشخص كنيد

براي حفظ دوستي‌ها و مستحكم‌تر شدن روابط دوستانه بايد هدف خودتان را از دوستي براي خودتان مشخص كنيد.

 

همواره مرز خودتان را با فرد مقابل حفظ كنيد

سعي كنيد همواره مرز خودتان را با فرد مقابل حفظ كنيد و قوانين مشخصي در دوستي‌هاي خودتان داشته باشيد همچنين خواسته‌ها وانتظارات معقول يكديگر را برآورده كنيد.

 

بخشش داشته باشيد

بخشش، فقط يك كليشه نيست، بلكه فاكتوري قدرتمند و مهم براي سالم نگه داشتن روابط است. بخشش واقعي زماني پيش مي آيد كه ما دوست داشته باشيم اتفاقات پيش آمده را فراموش كنيم. اگر يك روز طرف را ببخشيم و چند وقت بعد دوباره رفتار اشتباه او را يادآوري كنيم، اين بخشش واقعي نيست. به اين فكر كنيد وقتي كار اشتباهي انجام مي دهيد تا چه اندازه دوست داريد ديگران شما را ببخشند و آن را فراموش كنند.

 

 

آرامش خود را حفظ كنيد 

هنگام بروز اختلاف و ناسازگاري آرامش خود را حفظ كنيد و با قضيه منصفانه برخورد كنيد. شما يك انسان هستيد و مي‌خواهيد با يك موجود زنده ديگر كه تنفس مي‌كند و همچون خود شماست بحث كنيد بنابراين مي‌بايست كليه اصول اخلاقي را رعايت كنيد.

 

به اشتباهات ديگران نخنديد؛

اين يكي از بدترين كارهايي است كه يك فرد ممكن است انجام دهدبا رعايت اين نكات ساده، ‌دوستان بيشتري خواهيد داشت و فردي خوش ‌محضر محسوب خواهيد شد

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/keep8-friendship-friendly.html

چه چيزهايي جلوي پيشرفت زنان در كار را مي گيرد؟

۱۶ بازديد
موانع پيشرفت زنان،پيشرفت زنان در كار،موفقيت زنان

پيشرفت زنان در كار

 

با تغيير و تحولات اجتماعي، گرايش بيشتر زنان و دختران در امر ادامه تحصيل و حتي پيشي گرفتن آن ها در اين زمينه و از طرف ديگر تغيير و تحولات اجتماعي در جامعه و افزايش تجملات و هزينه هاي زندگي و مشكلات اقتصادي، بسياري از زنان را بر آن داشته كه به اشتغال در بيرون از خانه روي آورند.

حتي در نزد بسياري از دختران، گرفتن حق اشتغال يكي از شرايط مهم هنگام عقد به شمار مي رود چرا كه آن ها نگران اين مسئله هستند كه با وارد شدن به زندگي متاهلي استقلال مالي و شغل خود را از دست دهند. همچنين با تغييرات فرهنگي در جامعه و افزايش آگاهي زوجين تعداد فرزندان خانواده ها كاهش يافته و زنان مثل قبل مجبور نيستند تمام وقت خود را صرف به دنيا آوردن و بزرگ كردن فرزندان متعدد و پشت سر هم بكنند و بنابراين ميزان آرامش شان افزايش يافته است و بهتر مي توانند به خودشان و علايق شان توجه نشان دهند.

 

بنابراين به نظر مي رسد كه تمام اين تغيير و تحولات باعث گرديده كه گرايش زنان به اشتغال در بيرون از خانه افزايش يابد به چه دليل كه اين اشتغال مي تواند حس رضايت مندي آن ها را از زندگي افزايش داده و كمتر حس بيهوده و فرسودگي كنند و همچنين از تحصيلات خود نيز استفاده مؤثر كنند. ولي با تمام اين اوصاف و مزايايي كه اشتغال زنان در بيرون از خانه دارد، اين اشتغال و كاهش حضور زن در منزل همراه با مشكلات و سختي هايي خواهد بود. اين مشكلات پيش از ازدواج دختران كمتر و ناملموس تر و اما شكلهاي ديگري داشته و پس از ازدواج اين مشكلات بيشتر و قابل لمس تر مي گردد.

 

موفقيت زنان را اكثراً به شانس نسبت مي‌دهند ، ولي درواقع سخت كوشي و پشتكار و اراده زنان است كه آن ها را سرامد حرفه ي خود ميكند :چه هنرمند يا كارآفرين باشند و چه دانشمند يا استاد دانشگاه. حد وسط، هيچ وقت براي زن هاي موفق معني ندارد. آن ها دائما در سعي و تلاش هستند و ميدانند موفقيت حقيقي تنها با عبور از محدوديت هاي نادرست زماني، فرهنگي و موانع بازدارنده واقعيت پيدا ميكند . پنج عامل جهاني وجود دارد كه زنان جوان را، فارغ از ريشه و فرهنگ و سرزمين، براي رسيدن به موفقيت تقويت ميكند . با ما باشيد تا در اين نوشته با عوامل موفقيت زنان در زندگي اشنا شويد.

 

اشتغال زن در بيرون از خانه مسلما وقت و انرژي بسياري را از وي مي گيرد و بنابراين طبيعي است كه چنين زماني با خستگي رواني و جسمي بيشتري( نسبت به زن خانه‌دار ) در خانه حضور يافته و آن انرژي را كه بايد صرف همسر و فرزندانش كند را نمي تواند بگذارد.

 

- يكي از مسايلي كه سبب مراوده و گفتگوي بيشتر زن و مرد با يكديگر مي شود، مسايل اقتصادي و مالي است. اين در حاليست كه در زنان شاغل به دليل استقلال مالي، ميزان گفت و گو پيرامون اين مسايل بسيار كاهش يافته و بنابراين مي تواند سبب ايجاد گسل عاطفي ميان زن و مرد گردد.

 

- روي دستاورد هاي خود تأكيد كنيد

به گفته هلگسن انتظار براي اينكه سايرين به خودي خود متوجه كار ما بشوند و از آن سپاسگذاري كنند، به جايي نخواهد رسيد.

 

وي مي‏گويد با اشخاص زيادي برخورد كرده كه در خصوص دستاوردهايشان حرف نمي‎زنند. افرادي كه به گفته وي معمولاً دو علت براي اين كار خود دارند:بعضي‎ها مي‎گويند فكر مي‏كنم هنگامي كه كارم را درست انجام دهم، مردم خودشان بايد متوجه شوند. عده‎اي ديگر هم اين دليل را مي‏آورند كه درصورتي كه قرار است براي جلب توجه سايرين مانند يك احمق نفرت‎انگيز رفتار كنم، همين بهتر كه كسي متوجه كارم نشود. به اعتقاد هلگسن چنين رويكردي اصلاً نتيجه‎اي براي فرد به دنبال نخواهد داشت.

 

موانع پيشرفت زنان،پيشرفت زنان در كار،موفقيت زنان

عوامل مؤثر بر پيشرفت زنان

 

اكنون سؤال اين است كه چه طور اين عادت را تغيير دهيم؟

هلگسن مي‏گويد:نقاط قوت خود را پيدا كنيد. به عنوان مثال درصورتي كه فكر مي‏كنيد رئيس‎تان متوجه توانايي شما در برقراري رابطه با سايرين نيست، يك بار در هفته برايش ايميل بفرستيد و بطور خلاصه بنويسيد با چه كساني حرف زده‎ايد.

 

به گفته هگلسن اين شيوه براي زنان خيلي خوب پاسخ داده است.

 

زنان شاغل علاوه بر كار بيرون از منزل ناچارند عمده ترين كارهاي داخل منزل را هم به تنهايي به دوش بكشند. در حاليكه اكثريت مردان يا مهارتهاي مربوط به خانه داري را نياموخته اند و يا همكاري لازم را با همسري كه پا به پاي آن ها در بيرون از خانه مشغول به كار است ندارند. اين مسئله از يك طرف سبب خستگي بيش از حد زن مي شود كه نتيجه آن كاهش توجه و رسيدگي به همسر و فرزندان مي شود و از طرف ديگر مي تواند موجبات اختلاف ميان زن و مرد را پديد آورد.

 

- نه گفتن را ياد بگيريد

هلگسن مي‎گويد رفتار هايي كه در آغاز يك كار به شما كمك مي‏كنند امكان دارد با گذشت

 

زمان به موانعي در مسير پيشرفت‎تان تبديل شوند:درصورتي كه مدام به دنبال خشنود كردن سايرين هستيد، براي واگذار كردن مسووليت به سايرين و نه گفتن به آن‎ها كار سختي پيشرو خواهيد داشت. با اين كار به سايرين اجازه مي‎دهيد از شما سوءاستفاده كنند، از حد و مرزهايتان عبور كنند و وقت زيادي هم هدر بدهند.

 

چه طور مي‎شود جلوي اين اتفاق را گرفت؟ هگلسون مي‎گويد با قدم‎هاي كوچك جلو برويد و براي خودتان حد و مرز تعيين كنيد:به خودتان بگويد:همين الانش هم مسووليت هاي زيادي دارم، بدين ترتيب ماه آينده درصورتي كه از من خواستند به يك پروژه تازه بپيوندم يا كار ديگري انجام دهم، پيش از دادن پاسخ مثبت در موردش خوب فكر خواهم كرد. به اين فكر مي‎كنم كه اين كار چه سودي برايم دارد و اينكه آيا انجامش واقعا به نفعم است يا نه.

 

مشكل نگهداري و تربيت فرزند( يا فرزندان) است. در بسياري از موارد كار مادر و بچه داري در تضاد يكديگر قرار مي گيرد. براي مثال باتوجه به تعهدات مادر در محل كار و مسئوليتهايي كه وي بر عهده دارد هميشه اين نگراني را دارد كه مي تواند وقت براي فرزندش بگذارد و با وي حرف بزند؟ مي تواند در دستور تربيت وي نقش اصلي و اساسي را داشته باشد؟ و....

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/progress8-women-work.html

چگونه در طبيعت به آرامش مي رسيم؟

۱۸ بازديد
تصاوير زيباي طبيعت،طبيعت گردي،منظره هاي طبيعت

رابطه با طبيعت

 

سپري كردن زمان در طبيعت ميتواند حس رفاه عمومي و ارامش را براي اشخاص در پي داشته باشد، زندگي در مناطقي با درختان بيش تر سبب افزايش درك فرد از سلامت جسمي و روحي ميشود و خطر بيماري هاي قلبي عروقي را كاهش ميدهد .

در نظر گرفتن وضعيت زندگي، كاهش استرس، و لذت بردن از طبيعت و داشتن زمان كافي براي لذت بردن از همراهي دوست ها و خانواده.

 

دست يابي به ارامش حقيقي يكي از خواسته هاي دائمي بشر بوده است. بي ترديد بخش وسيعي از تلاش هاي علمي بشر و كشف رازهاي ناگشوده جهان طبيعت براي دسترسي به امكاناتي بوده است كه ارامش و آسايش را براي انسان به ارمغان آورد. امروزه با وجود تمام رفاه و آسايشي كه انسان معاصر در سايه ي امكانات و پيشرفت هاي به دست آمده ، از آنها برخوردار شده و وضعيت زندگي وي را بسيار اسان كرده است؛ ولي مشكلات جديدي هم پيش روي او قرارگرفته است.

 

انسان متمدن مدرن به علت بهره‌برداري بي رويه از طبيعت و ماشين زدگي با مسايل فراواني روبرو شده است. تا زمانيكه انسان زندگي روستايي را داشت، سختي هاي عديده ي مدرن وجود نداشت؛ ولي از زمانيكه از روند زندگي روستايي به شهرنشيني تغيير شرايط داد و روابط ي خود را با« طبيعت» قطع كرد با سختي هاي روان شناختي، جسماني و اجتماعي فراواني روبرو شد. بسياري ازكارشناسان معتقد هستند كه برگشت به طبيعت و تجديد روابط با آن، ميتواند يكي ازمهم ترين راهكار ها براي جلوگيري و درمان اثرات منفي زندگي صنعتي باشد.

 

پناه بردن به طبيعت ميتواند « ارامش گم شده» را به فرد بازگرداند؛ به دليل آن كه طبيعت مادر انسان است و انسان تنها در اغوش اوست كه ارام مي گيرد، رشد ميكند و به كمال ميرسد . انسان از روزي كه طبيعت را شناخته، از جهات سلامت روان شناختي و فيزيكي انواع فايده ها را در طول تاريخ از طبيعت كسب نموده است .« هم زيستي با طبيعت» تأثير تعيين كننده اي در تقويت روحيه ي نشاط ، شادي و طراوت و ايجاد ارامش عميق دروني در اشخاص دارد.

 

تصاوير زيباي طبيعت،طبيعت گردي،منظره هاي طبيعت

حضور در طبيعت زيباي خداوند و برخوردار شدن از جذابيت هاي دلپذير آن

 

حضور در طبيعت زيباي خداوند و برخوردار شدن از جذابيت هاي دلپذير آن سبب توليد نشاط و سبك بالي، بالا رفتن ميزان خوشحالي دروني و بيروني، رفع خستگي هاي جسمي و رواني، تمدد اعصاب و حتي بالا رفتن طول عمر مي گردد. طبيعت پيوسته يار و ياور انسانها براي رها شدن از حالات و احساسات ناخوش‌آيند و رسيدن به حس بهتر بوده و هست.

 

رابطه با طبيعت و لذت بردن از منظره ها زيباي آن، ساده ترين راه ممكن براي كسب ارامش و لطيف سازي روح و روان انسان است. نتيجه پژوهش پژوهشگران رفتارشناسي در آمريكا نشان ميدهد :خريد گل، نگاه كردن و كاشتن گل، سبب پيدايش حس مثبت انديشي، خوشحالي، دوري از غم و ارامش ميشود . رفتن به دامان طبيعت، بهمراه خانواده و دوستان، نگاه كردن به گل هاي زيبا و درختان سرسبز، بطور چشم گيري به متعادل شدن رفتارها و افكار نامتعادل منجر شده و اتصال عصبي مثبت در مغز، بوجود مي آورد.

 

اين حس در تمام اشخاص، در هر سني كه باشند، به خوبي ظاهر ميشود .« گل ها» با تنوع در رنگ هاي زيبا و رايحه هاي بي مانند خود، حس سرزندگي، هيجان، ارامش و امنيت را در ما بوجود مي آورند. بي ترديد حضور گل و گياه در فضاي زندگي، روحيه ي انسان را لطيف و شاد ساخته و اين خوشحالي و سرزندگي به سايرين هم منتقل خواهد شد. گل نشانگر « همكاري و دوستي» است؛ براي اين كه با هديه دادن آن به سايرين، لذت بردن از زيبايي و ارامش را با يك ديگر تقسيم مي كنيم.

 

اهميت طبيعت تا بدان جاست كه شاخه اي از پزشكي به اسم« طبيعت درماني» منحصرا با استفاده از درمانهاي طبيعي اطراف ما مانند:نور خورشيد، هوا، آب و... به درمان بيماريها مي پردازد. اين روش معتقد است كه بسياري از بيماريها و ناراحتي ها ناشي از ذهن آشفته بيمار است و عناصر و نيروهاي موجود در طبيعت بهترين روش براي رها شدن حافظه از فشارهاي رواني، اصلاح زندگي و بازگردانيدن بدن، به وضعيت طبيعي آن است.

 

تصاوير زيباي طبيعت،طبيعت گردي،منظره هاي طبيعت

رفتن به طبيعت براي ارامش بسيار خوب است

 

مطالعه اي تازه نشان ميدهد كه صرف كردن هفته اي ۲ ساعت در طبيعت كافيست تا به مقدار لازم از فوايد آن بهره مند شد.

 

رفتن به طبيعت براي ارامش بسيار خوب است ولي متأسفانه براي تمامي و هميشه ميسر نيست ولي نمونه ي كوچك طبيعت دردسترس تمامي قرار دارد..... پارك تقريبا در تمامي محلات يك پارك كوچك وجود دارد ، سعي كنيد در وهله ي نخست با خانواده و اگر نشد تنها مرتب به پارك سر بزنيد. از آن جا لذت ببريد و ارام باشيد.

 

براي ارامش داشتن از منزل بيرون برويد. به طبيعت، صحرا، پارك يا هر جاي ديگري. بالاي كوه يا.. صرفا نفس بكشيد. با تمام وجود نفس بكشيد.

 

در طبيعت اندكي راه برويد، حتي يك پياده روي كوتاه هم ميتواند ذهن شما را آرام كند. 

 

 

براي خودتان باغچه كوچكي درست كنيد. رسيدگي به يك باغچه حتي به يك گلدان كوچك تأثير زيادي در آرام كردن شما دارد. در واقع طبيعت اثر مستقيمي روي روح انسانها دارد. احتمالا در ساختمان كوچك شما امكان گلكاري يا پرورش گياهان و سبزي ها نباشد ولي مراقبت از يك گلدان گل غير ممكن نيست.

 

قسمتي از وقت خود را به تماشاي حيوانات اختصاص دهيد. تحقيقات به عمل آمده نشان ميدهد افرادي كه پس از عمل جراحي رابطه بيشتري با حيوانات داشته اند سريعتر بهبود يافته اند. شما هم ميتوانيد مقطع كوتاهي به حركات يك گربه نظر كنيد، اسب ها را تماشا كنيد و…

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/relax8-nature-health.html

چطور بوى نا مطبوع ماكروفر را از بين ببريم؟

۱۶ بازديد
گر داخل ماكروفرتان در اثر استفاده و يا در اثر پخت غذايي خاص بوي بد گرفته شده است راه كار ساده وبسيار جالبي براي اين كار هست :
 
 
براي اين كار از يك ماده طبيعي استفاده ميكنيم : ليمو ترش . اين ميوه پر فايده از دير باز براي پخت و پز براي از بين بردن لكه‌ها و بوي بد مواد غذايي و تميز كردن كفش‌هاي تنيس و … مورد استفاده قرار مي گرفت .
 
 
امروز ما براي از بين بردن آلودگي داخل ماكروفر هم از اين ماده استفاده ميكنيم :

 

مراحل كار :
1.يك فنجان مخصوص ماكروفر برداشته و داخل آن آب ليمو ترش بريزيد . آب ليمو ترش به عنوان يك بوزدا عمل ميكند .

2. در اين مرحله ماكرو فر را روشن كنيد و به مدت سه دقيقه بگذاريد كار كند . حالا بگذاريد تا فنجان همچنان در ماكروفر باشد تا بخارات بدرون آن نفوذ كند و تاثير خود را بگذارد .

3.حالا فنجان را از ماكروفر بيرون بياوريد و داخل آن را با يك پارچه تميزكنيد . به خاطر داشته باشيد اگر هميشه داخل ماكروفرتان را تميز كنيد داخل آن بوي بد نخواهد گرفت.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/how-pull-microwave-foul-odor.html

چطور زعفران اصل را بشناسيم

۱۴ بازديد

زعفران ، خريدش جزء آن دسته از خريد‌هايي است كه مشتري بايد تمام حواسش را در حين خريد جمع كند تا سرش كلاه نرود؛ به خصوص كه اين كار به سهولت انجام مي‌گيرد.

از آنجايي كه نسبت به ساير محصولات كشاورزي، زعفران ارزش مادي بيشتري دارد، بيش از آنكه توجه خود را بر روي برند و يا ساير مشخصات ظاهري اين محصول معطوف كنيم، بايد چگونگي تشخيص زعفران اصل از تقلبي را ياد بگيريم.

علت آن است كه «گل رنگ» شكل و ظاهري مشابه زعفران داشته و برخي از كاسبان سودجو، آن را به‌جاي زعفران اصل به مشتري مي‌فروشند.

تشخيص زعفران‌هاي اصلي از روي سرشاخه كلاله زعفران ساده‌ترين روش محسوب مي‌شود. چراكه سرشاخه‌هاي كلاله زعفران سه‌شاخه و قسمت بالاي آن شيپوري بوده كه هرچه پايين‌تر مي‌آيد باريك‌تر مي‌شود ضمن اينكه داراي مقداري طعم تند است؛ اگر زعفران شيرين باشد به اين معناست كه كاسب براي افزايش وزنش مقداري نمك يا شكر به آن افزوده است.

 البته چنانچه زعفران ها پودر شده باشند تنها با دستگاه‌هاي آزمايشگاهي قابل‌ تشخيص هستند.

همچنين برخي ديگر براي تشخيص مرغوبيت زعفران، يك رشته از آن را بين كاغذ كاهي و روزنامه فشار مي‌دهند و در صورتي كه اثر چربي به‌جا نماند زعفران را مرغوب و اصل مي‌نامند.

اگر چه برخي از خانواده‌ها اصل يا تقلبي بودن برايشان اهميتي ندارد و صرفاً رنگ است كه مدنظرشان است، با اين حال لازم است كه بدانيد از جمله رنگ‌هاي شيميايي مصنوعي بكار رفته در تقلب زعفران، رنگ غيرمجاز آلرژي‌زا و سرطان‌زاي تارترازين است كه علاوه بر خسارت اقتصادي، يك خطر بهداشتي و تهديدي براي سلامت مصرف كننده  نيز به شمار مي‌رود.
 
يك راه ديگر قرار دادن برخي تار و رشته زعفران در آب  و حل كردن آن است. در صورتي كه پس از رنگين شدن آب، اليافي نخ مانند باقي بماند آن زعفران تقلبي خواهد بود.
 
در مجموع كساني كه اين محصولات تقلبي را مي‌فروشند، بسته بندي آن‌ها فاقد مشخصات كامل و صحيح توليدكننده است.

به همين دليل به كرات توصيه شده تا در حين خريد از ذكر تمام اطلاعات پي آمده، در انواع بسته‌بندي‌شده از جمله: نشاني كامل كارخانه، شماره تلفن، شماره پروانه ساخت، نام و ثبت تجاري، سري ساخت يا توليد، تاريخ توليد و انقضا، وزن خالص، نوع و درجه‌بندي زعفران، علامت استاندارد، علامت تأييد وزارت بهداشت مطمئن شويد.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/how-to-know-the-original-saffron.html

آموزش تصويري پاك كردن ماهي قزل آلا

۱۴ بازديد

براي پاك كردن ماهي قزل آلا به طريقي كه استخوان نداشته باشد روش بسيار جالبي و جود دارد . با ما همراه باشيد …

 

آموزش تصويري پاك كردن ماهي قزل آلا
 
آموزش تصويري پاك كردن ماهي قزل آلا
 
آموزش تصويري پاك كردن ماهي قزل آلا
 
آموزش تصويري پاك كردن ماهي قزل آلا

 

تهيه و تنظيم : بخش نكات خانه داري تالاب


يادگيري احترام به مرزهاي خصوصي در ارتباط با مردم

۱۱ بازديد

يادگيري احترام به مرزهاي خصوصي در ارتباط با مردم

 

اگر بخواهيم در زندگي موفق بشويم حتما بايد توجه داشته باشيم كه ديگران هم مرز خصوصي دارند و بايد وارد حريم آن ها نشويم در ادامه با يادگيري احترام به مرزهاي خصوصي در ارتباط با مردم تالاب را دنبال كنيد.

 

اگر در رابطه ها هر كسي براي خود مرزهاي شخصي قائل شود اوضاع بسيار خوب خواهد بود. ياد بگيريم تا به مرزهاي شخصي كسي هم وارد نشويم. مهمترين چيز درمورد مرزهاي شخصي اين است كه اين مرزها براي تنبيه يا كنترل كردن ديگران نيست. اين مرزها براي اين است كه به ديگران نشان دهيد چه چيزهايي در زندگي شما قابل قبول است

 

و چه چيزهايي نيست. اين مرزها به شما كمك مي‌كند تعادل زندگي‌تان را حفظ كرده و از بدن، ذهن، احساسات و زمانتان درمقابل تقاضاهاي زيان‌آور و نامطلوب ديگران محافظت كنيد.وقتي مرزهاي شخصي‌ تان چندان قوي نباشند، هم احترام خودتان و هم احترام اطرافيانتان به خطر خواهد افتاد. جاي تعجب نيست كه افراد سلطه‌گر، زورگو، نامحترم و آويزان را به زندگي‌تان جذب خواهيد كرد.

 

اينها به نظرتان آشنا نمي‌آيد؟

– وقتي واقعاً مي‌خواهيد جواب «نه» بدهيد، مي‌گوييد، «آره».

 

– وقتي به كسي «نه» مي‌گوييد، عذاب‌وجدان مي‌گيريد.

 

– براي به دست آوردن آرامش برخلاف ارزش‌هاي واقعي‌تان عمل مي‌كنيد.

 

– وقتي كسي با شما بدرفتاري مي‌كند، از خودتان دفاع نمي‌كنيد.

 

– براي دوست داشته‌شدن بيش از اندازه تلاش مي‌كنيد.

 

– به ديگران اجازه مي‌دهيد حرف‌هايي به شما بزنند يا كارهايي با شما بكنند كه موجب ناراحتي‌تان است.

 

– انتظار داريد كه نزديك‌ترين افراد به شما، بدون اينكه چيزي بگوييد از چيزهايي كه ناراحتتان مي‌كند باخبر شوند.

 

متاسفانه، بعضي‌ها بخاطر اين باور اشتباه كه براي به دست آوردن دل و احترام ديگران بايد هميشه در دسترس آنها باشند، براي خودشان مرز‌هاي شخصي نمي‌گذارند. مشكل اينجاست كه هر عمل موافقت، انكار نفس يا نيازمندي، احترام ديگران را از بين مي‌برد.

 

اگر به تطبيق دادن خودتان به ديگران عادت كرده‌ايد، فرآيند ايجاد مرزهاي شخصي به نظر غيرطبيعي و تهديد‌آميز مي‌آيد ولي اگر به آن پايبند شويد، متوجه مي‌شويد كه به مرور زمان همه چيز برايتان ساده‌تر مي‌شود و بدون شك ارزشش را خواهد داشت!

 

با خودتان شروع مي‌شود

فرآيند ايجاد مرزهاي شخصي با خودتان شروع مي‌شود كه اول قبول كنيد كه نه تنها لايق اين هستيد كه اين مرزها را داشته باشيد بلكه وجود اين مرزها براي مراقبت از خودتان ضروري هستند. دوم اينكه، بايد قبول كنيد كه حق ايجاد اين مرزها را داريد. شايد به نظرتان عجيب برسد ولي من كساني را مي‌شناسم كه قلباً نمي‌دانستند كه چنين حق انتخابي دارند.

 

درواقع، شما نه تنها حق داريد اينكار را بكنيد، بلكه مسئوليت اينكه ديگران چطور با شما رفتار كنند هم بر عهده خودتان است. مرزهاي شما بعنوان فيلترهايي عمل مي‌كند كه مشخص مي‌كند چه چيز در زندگي شما قابل‌قبول است و چه چيز نيست.

 

البته زمان‌هاي خواهد بود كه كسي به كمك شما نياز دارد و با احترام از شما كمك مي‌خواهد. بايد قبول كنيد كه زمان كمي تجربه كردن و شايد چند قدم اشتباه برداشتن مي‌خواهد ولي بالاخره ياد مي‌گيريد فرق بين يك درخواست قابل‌قبول و درخواستي كه شما را در معرض خطر پس‌رفت قرار مي‌دهد.

 

نيازهايتان را مشخص كنيد

تشخيص اينكه كجاها به فضا، احترام، انرژي و قدرت شخصي بيشتري نياز داريد، قدم دوم است و براي آن بايد زمان بيشتري صرف كنيد تا آگاهي‌تان را نسبت به خود بيشتر كنيد. با تشخيص الگوهاي تكراري از موقعيت‌ها و رفتارهايي شروع كنيد كه موجب خشم، بي‌انرژي كردن و يا افسرده كردنتان مي‌شوند.

 

وقتي اين موقعيت‌هاي خاص را تشخيص داديد، آنها را در يك دفترچه يادداشت كنيد. نگران توانايي نوشتن خود نباشيد، اين تمرين براي اين است كه كمكتان كند بفهميد اوضاع از چه قرار است. دليل اهميت آن اين است كه خيلي وقت‌ها ما بعضي چيزها را براي خودمان خيلي مهم مي‌كنيم ولي در حقيقت اصلاً موضوع خاصي نيستند.

 

بعنوان مثال، ممكن است ميزان زيادي انرژي منفي روي خواهرتان صرف كنيد چون عادت كرده است بدون اينكه از قبل خبر دهد، بچه‌هايش را پيش شما بياورد تا از آنها مراقبت كنيد. موضوع اصلي خواهرتان نيست، موضوع اين است كه احساس مي‌كنيد به شما احترام گذاشته نشده و به اشتباه باور دارد كه چون خواهر او هستيد نمي‌توانيد به او «نه» بگوييد. خوب خبر خوب اين است كه، شما كاملاً حق داريد كه براي خانواده‌تان هم مرز تعيين كنيد.

 

مرزهايتان را مشخص كنيد

اگر قبلاً تجربه‌اي در اين زمينه نداشته‌ايد، توصيه ما اين است كه از كم شروع كنيد. اگر يك موضوع است كه عصباني‌تان مي‌كند، بهتر است روي رفتار يا موقعيتي تمركز كنيد كه چندان خطرساز و تهديدآميز نباشد تا بتوانيد فرآيند تعيين كردن نيازها و بيان آنها را به راحتي انجام دهيد.

 

اشتباهي كه خيلي‌ها وقتي مي‌خواهند براي خود مرز تعيين كنند مرتكب مي‌شوند اين است كه از سر خستگي و خشم اينكار را شروع مي‌كنند. با اين روش مطمئناً با شكست يا مشاجره مواجه خواهند شد. ايجاد مرزهاي قوي و باثبات به رفتار خودتان بستگي دارد، بنابراين بهتر است با محبت براي ديگران و همچنين خودتان آن را انجام دهيد.

 

بااستفاده از دفترچه‌تان، مرزها و همچنين رفتارهايي كه برايتان قابل‌قبول است و رفتارهايي كه قابل‌قبول نيست را توصيف كنيد. به عبارت ديگر، اينجا دقيقاً همانجايي است كه تصميم مي‌گيرد خطرهاي مرزي‌تان را بكشيد.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/يادگيري-احترام-به-مرزهاي-خصوصي-در-ارتب.html

بررسي كسب و كار در رشته هاي دانشگاه ايران

۱۴ بازديد

بررسي كسب و كار در رشته هاي دانشگاه ايران 

با اين كه بيش تر رشته ها اشباح شده اند اما باز هم اگر استعداد داشته باشي حتما موفق خواهي شد در ادامه با بررسي كسب و كار در رشته هاي دانشگاه ايران سايت تالاب را دنبال كنيد.

 

اوضاع اشتغال و كار در رشته هاي مختلف دانشگاهي را براي شما ذكر مي كنيم كه مي توانيد از آن ها اگاهي پيدا كنيد و رشته هاي خوب در ايران را بشناسيد. معاون وزير كار مي‌گويد: بايد از ظرفيت‌ها و مزيت‌هاي بومي مناطق كشور در جهت ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد براي دانش آموختگان استفاده كنيم.

 

به گزارش تالاب عيسي منصوري از گردشگري و آي تي به عنوان دو رشته اشتغالزا در كشور نام برد و گفت: اين دو رشته داراي سرعت اشتغال بالايي هستند كه بر اساس اولويت بندي در مناطق كشور مورد توجه قرار گرفته‌اند به نحوي كه در استان مازندران برنامه توسعه آي تي و گردشگري را آغاز كرده‌ايم و گردشگري سلامت و بوم گردي را در استان كرمانشاه و توسعه صنايع دستي، آي تي و زنبورداري را در استان كردستان در دستور كار قرار داده‌ايم.

 

وي دليل موفقيت كشورها در حوزه اشتغال را مورد اشاره قرار داد و گفت: در اين كشورها يك نفر به تنهايي مسئول حل بيكاري نيست، بلكه مسئول هماهنگي سياست‌ها بر محور اشتغال است. بنابر اين وزارت كار مسئوليت ايجاد كار به جاي ديگر دستگاهها را ندارد و نقش هدايت و هماهنگي در توليد اشتغال را ايفا مي‌كند.

 

منصوري درباره طرح تكاپو و حمايت از كارآفرينان در اين طرح گفت: در وزارت كار فرايند جديدي از اشتغال را تعريف كرده‌ايم كه بخشي از آن توسعه اشتغال منطقه‌اي يا تكاپو است و در اين طرح تسهيلات به كارآفريناني پرداخت مي‌شود كه پيش از اين شغل ايجاد كرده‌اند و در حال حاضر درصد توسعه طرح‌هاي كارآفريني خود و جذب كارجويان بيشتر هستند.

 

معاون توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پايان گفت: متاسفانه در سياست‌گذاري‌هاي گذشته ايجاد اشتغال پايدار مدنظر نبوده و در بسياري موارد مورد غفلت واقع شده است در حالي كه هم اكنون در بسياري از مناطق كشور قابليت‌هاي خوبي وجود دارد كه مي‌توان از آنها در جهت ايجاد شغل براي كارجويان و فارغ التحصيلان بهره برد.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/بررسي-كسب-و-كار-در-رشته-هاي-دانشگاه-ايرا.html

موفقيت هاي مهم براي بازاريابي تلفني در ايران

۱۶ بازديد

موفقيت هاي مهم براي بازاريابي تلفني در ايران

شايد بازاريابي هاي تلفني در ايران موفق زياد نباشد اما به تازگي بهتر از قبل دارد ميشود در ادامه با موفقيت هاي مهم براي بازاريابي تلفني در ايران سايت تالاب را دنبال كنيد.

 

در بازاريابي تلفني شما تنها چند ثانيه فرصت داريد تا با صحبت كردن فقط از طريق خط تلفن اعتماد طرف را جلب نماييد و موفق شويد. به سختي مي‌توان با برخي از مشتريان تلفني كنار آمد. براي همين وظيفه شماست كه مشتري را قبل از شروع فرآيند فروش آماده كنيد؛ حال اين فروش چه تلفني باشد، چه حضوري.شايد در ابتدا فرآيندي كه در اين مقاله آمده، برايتان طولاني و دشوار جلوه كند؛ به‌خصوص اگر به آن عادت نداشته باشيد.

 

من با مشتريان تلفني زيادي تماس گرفته‌ام و مي‌خواهم به شما نشان دهم كه چطور اين فرآيند را به‌خوبي و در كمال سادگي طي كنيد.در ادامه هفت نكته را خاطرنشان مي‌كنم كه براي افزايش موفقيت در فروش تلفني ضروري هستند.

موفقيت هاي مهم براي بازاريابي تلفني در ايران

۱.تمام سؤالاتي كه مطرح مي‌كنيد خطاب به مشتري باشند، نه خودتان

به گزارش تالاب در اولين تماسي كه با مشتري برقرار مي‌كنيد، تمام توجه و سؤالات خود را معطوف به خود مشتري كنيد. در مورد خودتان، شغل‌تان و شركت‌تان صحبت نكنيد.به ياد داشته باشيد كه الان وقت، وقت آن‌هاست، نه شما. فروش مشتري‌محور، حرفه‌اي‌ترين نوع فروش است و فروش حرفه‌اي زماني صورت مي‌گيرد كه شما با مشتري در مورد نيازها و خواسته‌هايش صحبت كنيد.

 

۲. تمام سؤالات خود را از قبل مشخص كنيد

اطلاعات بيشتر = فروش بيشتر. در فروش تلفني هرچه بيشتر بتوانيد از مشتري اطلاعات بگيريد، راحت‌تر خواهيد توانست صلاحيت مشتري را بررسي كنيد و محصول خود را به فروش برسانيد. به همين خاطر است كه سؤال پرسيدن از اهميت زيادي برخوردار است. سؤالات شما بايد از قبل با دقت مشخص‌شده و به ترتيب كلي به جزئي قرارگرفته باشند. شما بايد ياد بگيريد كه با وقت گذراندن با مشتري‌هاي خوبتان محصولتان را نيز به فروش برسانيد.

 

۳. از متن‌هاي از پيش نوشته‌شده به‌صورت جدي دوري‌كنيد!

زماني كه پاسخ مثبتي از مشتري در مورد سؤالات اوليه خود گرفتيد، بهتر است سؤالاتي در مورد كسب‌وكار، بازار، بودجه و… از مشتري بپرسيد. در بسياري از مواقع مشتريان به اميد گرفتن راه‌حلي مناسب حاضرند اين اطلاعات را به شما بدهند. براي اينكه بتوانيد از مشتري اطلاعات بگيريد، مي‌توانيد از يكي از سؤالات آغازكننده زير كمك بگيريد:

 

اگر مي‌توانستيد به شكلي جادويي سه تا از مشكلات كسب‌وكارتان را حل كنيد، چه مشكلاتي را انتخاب مي‌كرديد؟

 

اگر مي‌توانستيد موقعيتي شگفت‌انگيز براي كسب‌وكارتان فراهم كنيد، چه موقعيتي را انتخاب مي‌كرديد؟

 

من مي‌خواهم يك ملاقات شخصي با شما داشته باشم تا در مورد مشكلات كسب‌وكارتان و كمكي كه محصول ما مي‌تواند به شما بكند، با شما صحبت كنم. چهارشنبه ساعت دو بعدازظهر چطور است؟

 

هميشه به ياد داشته باشيد كه فروش تلفني و فروش به‌طوركلي بايد بسيار شخصي‌سازي‌شده باشد. شما بايد به مشكلات و نيازهاي هر مشتري به‌طور جداگانه رسيدگي كنيد. به اين ‌شكل است كه خواهيد توانست با مشتري ارتباط برقرار كرده و اين ارتباط كاري را حفظ كنيد. اگر بخواهيد از متن‌هاي از پيش نوشته‌شده استفاده كنيد، اين ارتباط شخصي جلوه نخواهد كرد و اين دقيقا چيزي است كه بايد از آن دوري‌كنيد.

 

۴. در اولين تماس مشتري را خسته نكنيد

اگر براي اولين‌بار داريد با مشتري تماس تلفني برقرار مي‌كنيد، بايد دست‌خالي با او طرف شويد. يعني به‌جاي اينكه در اولين تماس مشتري را در سيل عظيمي از اطلاعات غرق كنيد، فقط كمي در مورد كسب‌وكار و محصولات‌تان با او صحبت كنيد. اگر مشتري علاقه نشان داد و مايل بود اطلاعات بيشتري در اين زمينه كسب كند، مي‌تواند بقيه اطلاعات را نيز به او بدهيد.

 

۵. سعي نكنيد در اولين بار تماس تلفني چيزي به مشتري بفروشيد

در اولين تماس تلفني‌تان هرگز نبايد سعي در فروش چيزي داشته باشيد. روي گردآوري اطلاعات متمركز شويد. بايد در ابتدا با مشتري گفت‌وگو كنيد و سؤالات‌تان را بپرسيد؛مگر آنكه محصولي كه مي‌فروشيد‌، ارزان‌قيمت بوده و نياز به تفكر زيادي نداشته باشد. يادداشت‌برداري كنيد و به مشتري بگوييد باز با او تماس خواهيد گرفت. سعي كنيد با مشتري ارتباط برقرار كنيد و رفتاري مهربان و دوستانه داشته باشيد.

 

۶. آرامش مشتري را حفظ كنيد

هر چه مشتري به مدت طولاني‌تري آرامش خود را حفظ كند و هرچه رويكرد بازتري نسبت به شما داشته باشد، احتمال بيشتري دارد كه بتواند در طولاني‌مدت رابطه كاري‌تان را با او حفظ كنيد. يكي از اولين شرط‌ها در فروش تلفني اين است كه خودتان آرامش داشته باشيد و اين آرامش را به مشتريان نيز منتقل كنيد.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/موفقيت-هاي-مهم-براي-بازاريابي-تلفني-در.html

راهنماي خريد اسپرسو ساز

۱۹ بازديد

مقاله‌اي كه مشغول مطالعه آن هستيد، يك راهنماي خريد اسپرسو ساز خانگي است. در اين مقاله منبع: 

 

https://saripan.ir/%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%b1%d8%b3%d9%88%d8%b3%d8%a7%d8%b2/
با انواع اسپرسو ساز خانگي،

 

نكاتي كه بايد در هنگام خريد اين وسيله به آن توجه شود، نكاتي در مورد نگهداري از اسپرسو ساز خانگي و … آشنا خواهيد شد. اسپرسو يك نوشيدني بر پايه قهوه است. تفاوت اين نوع قهوه با قهوه‌هاي معمولي در آماده سازي آن است. براي تهيه اسپرسو آب بايد با فشار زياد از بين دانه‌هاي قهوه كه نرم‌تر از حد معمول آسياب شده‌اند عبور كند. فشار زياد آب موجب مي‌شود، قهوه به‌دست‌آمده غليظ‌تر باشد. بنابراين طعم و مزه آن با قهوه‌هاي معمول متفاوت خواهد بود. دليل محبوبيت دستگاه‌هاي اسپرسو ساز نيز همين مسئله است. اين دستگاه مي‌تواند نوشيدني اسپرسو را به صورت درست و اصولي تهيه كند.
اگر مي‌خواهيد براي خريد اسپرسو ساز خانگي اقدام كنيد، بهتر است جزيياتي را در نظر بگيريد تا درنهايت بتوانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد. با مطالعه مقاله راهنماي خريد اسپرسو ساز خانگي، به راحتي مي‌توانيد اسپرسو ساز مدنظر خود را خريداري كنيد.
 فهرست مطالبانواع اسپرسو ساز خانگيراهنماي خريد اسپرسو ساز برقيراهنماي خريد اسپرسو ساز رو گازي (موكاپات)مقايسه قيمت اسپرسو ساز خانگي برقي و اسپرسو ساز رو گازيپرفروش‌ترين اسپرسو سازهاي برقيپرفروش‌ترين اسپرسو ساز رو گازينكات نگهداري از اسپرسو ساز خانگينتيجه گيري از راهنماي خريد اسپرسو ساز در امداد آي پيانواع اسپرسو ساز خانگيانواع اسپرسو ساز خانگي به شرح زير است:
اسپرسو ساز‌هاي خانگي به دو دسته، اسپرسو ساز برقي و موكاپات يا همان اسپرسو ساز رو گازي تقسيم مي‌شوند. شما مي‌توانيد با توجه به نياز خود، بودجه و ميزان استفاده از اين دستگاه، براي خريد هر يك از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها برنامه‌ريزي كنيد. اما بايد بدانيد كه اسپرسو تهيه‌شده در موكاپات طعم متفاوتي با نوشيدني تهيه‌شده در اسپرسو ساز برقي دارد. در اين بخش از مقاله راهنماي خريد اسپرسو ساز شما را با ويژگي‌هايي كه بايد در هنگام خريد هر يك از اين دو دستگاه در نظر گرفته شود آشنا خواهيم كرد.
راهنماي خريد اسپرسو ساز برقيراهنماي خريد اسپرسو ساز برقي به شرح زير است:
اسپرسو ساز برقي، براي تهيه اين نوشيدني از الكتريسيته استفاده مي‌كند. برخي از دستگاه‌هاي اسپرسو ساز برقي تمام اتوماتيك و برخي ديگر غير اتوماتيك هستند. اگر از يك باريستا در مورد تهيه اسپرسو سؤال شود، حتماً اسپرسو ساز برقي را براي اين كار پيشنهاد مي‌دهد. به اين دليل كه اسپرسو ساز برقي، نوشيدني متراكم را با رايحه فراوان به مصرف‌كننده ارائه مي‌دهد. از ديگر مزاياي اين دستگاه وجود نازلي است كه به شما امكان تهيه نوشيدني شيردار را مي‌دهد. در هنگام خريد دستگاه‌هاي اسپرسو ساز خانگي برقي بايد به موارد زير توجه شود.
تعمير اسپرسو ساز در تهران
بررسي توان دستگاه در راهنماي خريد اسپرسوساز برقيبررسي توان دستگاه در راهنماي خريد اسپرسوساز برقي به شرح زير است:
كيفيت اسپرسو تهيه‌شده و كرمايي آن تا حد زيادي به توان دستگاه بستگي دارد. توان اسپرسو ساز خانگي قدرتي است كه به وسيله آن يك فنجان اسپرسو باكيفيت توليد مي‌شود. در هنگام خريد اسپرسو ساز علاوه بر توان دستگاه، توان پمپ آن نيز بايد در نظر گرفته شود. زيرا قدرت پمپ بخار در توليد بخار آب و آب جوش بسيار مؤثر است.
بررسي عملكرد دستگاه در هنگام خريد اسپرسوساز برقيبررسي عملكرد دستگاه در هنگام خريد اسپرسوساز برقي به شرح زير است:
عملكرد دستگاه از عوامل ديگري است كه بايد در هنگام خريد اسپرسو ساز خانگي موردتوجه قرار گيرد. برخي اسپرسو ساز هاي خانگي علاوه بر نوشيدني اسپرسو توان تهيه ساير نوشيدني‌ها مانند قهوه فرانسوي را نيز دارند. به همين علت شما مي‌توانيد با خريد يك دستگاه اسپرسو ساز از تهيه ساير نوشيدني‌هاي بر پايه قهوه نيز لذت ببريد.
بررسي پرتا فيلتر در خريد اسپرسوساز برقيبررسي پرتا فيلتر در خريد اسپرسوساز برقي به شرح زير است:
آنچه در عمر دستگاه اسپرسو ساز خانگي شما تأثيرگذار است، وزن پرتا فيلتر و قسمت‌هاي پلاستيكي و استيل است. اين پارامترها نشان‌دهنده استقامت دستگاه هستند. درواقع پرتا فيلتر، نشان‌دهنده كيفيت اسپرسو ساز خانگي است. پرتا فيلتر مي‌تواند عملكرد دستگاه را نيز تحت تأثير قرار دهد. به اين صورت كه با ايجاد تغييراتي در فيلترها، شما مي‌توانيد، از كپسول يا پد قهوه نيز بجاي پودر آن استفاده كنيد. سبد پرتا فيلتر در دو نوع فشرده و غير فشرده توليد مي‌شود. سبد پرتا فيلتر به‌كاررفته در اسپرسو ساز هاي خانگي كه كيفيت قهوه را نيز تحت تأثير قرار مي‌دهد از نوع فشرده است.