بررسي كسب و كار در رشته هاي دانشگاه ايران

۱۵ بازديد

بررسي كسب و كار در رشته هاي دانشگاه ايران 

با اين كه بيش تر رشته ها اشباح شده اند اما باز هم اگر استعداد داشته باشي حتما موفق خواهي شد در ادامه با بررسي كسب و كار در رشته هاي دانشگاه ايران سايت تالاب را دنبال كنيد.

 

اوضاع اشتغال و كار در رشته هاي مختلف دانشگاهي را براي شما ذكر مي كنيم كه مي توانيد از آن ها اگاهي پيدا كنيد و رشته هاي خوب در ايران را بشناسيد. معاون وزير كار مي‌گويد: بايد از ظرفيت‌ها و مزيت‌هاي بومي مناطق كشور در جهت ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد براي دانش آموختگان استفاده كنيم.

 

به گزارش تالاب عيسي منصوري از گردشگري و آي تي به عنوان دو رشته اشتغالزا در كشور نام برد و گفت: اين دو رشته داراي سرعت اشتغال بالايي هستند كه بر اساس اولويت بندي در مناطق كشور مورد توجه قرار گرفته‌اند به نحوي كه در استان مازندران برنامه توسعه آي تي و گردشگري را آغاز كرده‌ايم و گردشگري سلامت و بوم گردي را در استان كرمانشاه و توسعه صنايع دستي، آي تي و زنبورداري را در استان كردستان در دستور كار قرار داده‌ايم.

 

وي دليل موفقيت كشورها در حوزه اشتغال را مورد اشاره قرار داد و گفت: در اين كشورها يك نفر به تنهايي مسئول حل بيكاري نيست، بلكه مسئول هماهنگي سياست‌ها بر محور اشتغال است. بنابر اين وزارت كار مسئوليت ايجاد كار به جاي ديگر دستگاهها را ندارد و نقش هدايت و هماهنگي در توليد اشتغال را ايفا مي‌كند.

 

منصوري درباره طرح تكاپو و حمايت از كارآفرينان در اين طرح گفت: در وزارت كار فرايند جديدي از اشتغال را تعريف كرده‌ايم كه بخشي از آن توسعه اشتغال منطقه‌اي يا تكاپو است و در اين طرح تسهيلات به كارآفريناني پرداخت مي‌شود كه پيش از اين شغل ايجاد كرده‌اند و در حال حاضر درصد توسعه طرح‌هاي كارآفريني خود و جذب كارجويان بيشتر هستند.

 

معاون توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پايان گفت: متاسفانه در سياست‌گذاري‌هاي گذشته ايجاد اشتغال پايدار مدنظر نبوده و در بسياري موارد مورد غفلت واقع شده است در حالي كه هم اكنون در بسياري از مناطق كشور قابليت‌هاي خوبي وجود دارد كه مي‌توان از آنها در جهت ايجاد شغل براي كارجويان و فارغ التحصيلان بهره برد.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/بررسي-كسب-و-كار-در-رشته-هاي-دانشگاه-ايرا.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.