آرشیو اردیبهشت ماه 1400

بروزترين متدهاي آرايش صورت

چگونه با وجود شكست عشقي رابطه جديد سالم برقرار كنيم؟

۱۰ بازديد

بسياري از افراد در زندگي خود شكست عشقي را تجربه مي كنند ، اما اكثر آنها هرگز نمي گويند كه وقايع دردناك گذشته باعث ناتواني عاطفي فعلي آنها شده است. اين حوادث گذشته ممكن است يك آسيب دوران كودكي يا عدم توانايي در پايان دادن به ارتباط عاطفي و جدايي در روابط قبلي باشد. در همين حال ، يكي از مهمترين س questionsالاتي كه مي توانيم از خود بپرسيم و پاسخ آن به ما كمك مي كند تا در روابط عاطفي بعدي خود موفق شويم اين است كه ريشه مشكلات روحي و الگوي ناسالم كجا ريشه دارد و چگونه آنها را شناسايي و درمان مي كنيم؟ و چگونه مي توان گذشته را فراموش كرد و تمام توجه خود را معطوف روابط فعلي خود كرد؟ در واقع اولين قدم در اين مسير شناخت مشكلات عاطفي و مشكلات لاينحل كودكي و تمايل به حل آنها است.

چگونه مي توان از كودكي از نظر عاطفي برنامه ريزي كرد؟

برنامه ريزي عاطفي شامل مجموعه اي از تصميمات و اعتقاداتي است كه شما معمولاً در كودكي براي ديگران و همچنين دنياي اطراف خود گرفته ايد و آنها را كشف كرده ايد.

وقتي وارد اين دنيا مي شويد ، يك تخته خالي براي شما باقي مي ماند. اگرچه هر يك از ما با زمينه ژنتيكي خاصي متولد شده ايم ، اما در ابتدا هيچ احساس منفي يا بدي بر ما تأثير نمي گذارد. اما يك روز ما اتفاقاتي از آسيب ديدگي كد گرفته تا شكست عشق در سنين جواني را تجربه مي كنيم كه هر كدام به ما چيزهايي در مورد خود و ديگران مي آموزند.

در اين مدت ، آنها مي توانند آموزش مفيدي به شما بدهند و با شما مهربان و مهربان رفتار كنند. يا برعكس ، رفتار خشونت آميز. آنها ممكن است شما را دوست داشته باشند يا شما را ناديده بگيرند. ممكن است مورد تشويق يا تحسين قرار بگيريد يا برعكس ، دائماً متهم و تحقير شويد.

هر يك از اين رفتارها به شما كمك مي كند تا براي خود ، ديگران و به طور كلي زندگي تصميم بگيريد. به عنوان مثال فرض كنيد كه پدر شما هميشه از نظر احساسي شما را تنها مي گذارد. ممكن است ناخودآگاه تصميم گرفته باشيد: “من نمي توانم از كساني كه دوستشان دارم حمايت كنم”. يا “كساني كه دوستشان دارم مرا ترك مي كنند”. تجربه گذشته شما باعث مي شود كه تصميم خاصي بگيريد و مجموعه اي از آن تصميمات و اعتقادات را برنامه ريزي عاطفي خود مي ناميد.

 

چگونه با وجود شكست در عشق ، يك رابطه جديد سالم برقرار كنيم؟

 

اين برنامه ريزي نحوه تفكر و رفتار شما را در طول زندگي تعيين مي كند. به طور خاص ، تعيين مي كند كه شما در برابر چيزهايي كه خاطرات دردناك كودكي شما را برمي انگيزد ، واكنش نشان خواهيد داد. بيشتر اين برنامه ريزي ها در دوران كودكي انجام مي شود. از نظر روانشناسي:

پنجاه درصد برنامه ريزي عاطفي بين سنين ۰ تا ۵ سال انجام مي شود.
سي درصد برنامه ريزي احساسي در سنين ۵ تا ۸ سالگي انجام مي شود.
پانزده درصد از برنامه ريزي هاي عاطفي بين سنين ۸ تا ۱۸ سال انجام مي شود.
اين بدان معناست كه در سن هشت سالگي از نظر روانشناختي ۸۰ درصد برنامه ريزي شده ايد ، به عبارت ديگر ، ۸۰ درصد تصميم خود را براي خود و ديگران گرفته ايد. و در سن ۱۸ سالگي ، نود و پنج درصد برنامه ريزي شده ايد. فقط پنج درصد از اين مقدار تا آخر عمر باقي مي ماند. اين ممكن است زياد به نظر نرسد ، اما خبر خوب اين است كه با پنج درصد ديگر ، مي توانيد بفهميد كه چگونه اين نود و پنج درصد را برنامه ريزي كرده و سپس تغيير دهيد.

بنابراين ، از آگاهي دور نيست كه فرد از انگيزه هاي پنهان در روابط خود آگاه نباشد. با همين پنج درصد افكار آگاهانه است كه با خود مي گوييد ، “من مي خواهم همسرم را دوست داشته باشم.” خود را كنار بكشيد و از ايجاد سوراخ در او جلوگيري كنيد ، در غير اين صورت در عشق شكست خواهيد خورد.

در اينجا سه ​​مرحله وجود دارد كه مي توانيد براي شروع روند آماده سازي براي مدي تيشن انجام دهيد:

۱- احساسات و عواطف حل نشده اي را كه در درون خود داريد شناسايي كرده و ابراز كنيد تا بتوانيد آنها را حل كنيد و به آنها عمل نكنيد.

۲- روابط عاشقانه ناسالم و قديمي خود را شناسايي كنيد و سپس روابط سالم را براي التيام ترس هاي قديمي خود انتخاب كنيد و مي توانيد به رابطه جديد اعتماد كنيد.

۳- از ماجراجويي هاي عاشقانه جديد استقبال كنيد كه براي بهبود درد و رنج ناشي از شكست عشقي يا بي مهري به شما راه مي يابند.

چگونه با وجود شكست عشقي رابطه جديد سالم برقرار كنيم؟

چگونه مي توان يك رابطه سالم جديد ايجاد كرد؟

گام مهم اين است كه با ترس از جدايي در گذشته خود روبرو شويد. در واقع ، پس از يك رابطه عاشقانه و كمي جدايي ، ترس براي يك رابطه جديد طبيعي و مفيد است. در واقع ، ترس شما را محتاط تر مي كند و به رابطه جديد شما بيشتر توجه مي كند.

شما و همسرتان ، اگر به رابطه شكست خورده گذشته و قبلي خود نگاه كنيد ، متوجه خواهيد شد كه در اين شرايط به علائم هشدار دهنده ، مشكلات ، درگيري ها ، نيازهاي برآورده نشده و هزاران چيز ديگر توجه كافي نكرده ايد. سرانجام ، اين بي توجهي ها رابطه شما را از بين برده است. بنابراين بايد به رابطه جديد خود توجه ويژه اي داشته باشيد. اين بار شما مي دانيد كه چگونه از تجربه جديد كيف خود مراقبت كنيد.

تمرين

ليست جداگانه اي از اشتباهات خود و همسرتان در گذشته ايجاد كنيد. با دقت به روابط گذشته خود نگاه كنيد و صادقانه آنها را از ابتدا تا انتها مرور كنيد و اشتباهاتي را كه مرتكب شده ايد را يادداشت كنيد. به عنوان مثال: “من مي گذارم نامزد يا همسر سابقم احساسات من را بي فايده بخواند و اين باعث مي شود من از او مريض شوم …” اگر ليست شما خيلي زياد شود تعجب نكنيد

ليست هاي خود را عوض كنيد و در مورد هر يك از موارد ليست خود صحبت كنيد. سپس به اتفاق آرا يك قانون جديد براي هر خطا تعيين كنيد. به عنوان مثال: هر وقت با گفته ها يا رفتارهاي همسرم مخالف باشم ، به او مي گويم چه احساسي دارم. حتي اگر باعث تنش شود.

اين تمرين دو هدف دارد:

۱- به شما كمك مي كند تا درك كنيد كه رابطه قبلي شما از ابتدا خوب و عالي نبوده است ، اما با گذشت زمان بدتر شده است ، اما برخي از عادتهاي رفتاري اشتباه شما باعث از بين رفتن رابطه شما شده و در عشق شكست خورده ايد.

منبع:

تاپ پرشين

موثرترين راه هاي غلبه و درمان تنهايي

۶ بازديد

احساس تنهايي در افراد

احساس تنهايي مي كنم

تحقيقات نشان مي دهد افراد بين ۱۵ تا ۲۵ سال و افراد بالاي ۶۵ سال احساس تنهايي بيشتري نسبت به سنين ديگر دارند. اما به طور كلي ، حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از افراد در هر سني احساس تنهايي مي كنند. بنابراين شما با اين احساس تنها نيستيد. علاوه بر اين آمار ، همه انسانها به طور طبيعي احساس تنهايي مي كنند و در شرايط جديدي كه روابط صميمي يا محيط زندگي گذشته خود را از دست مي دهند ، اميد خود را از دست مي دهند. بنابراين ، احتمال اينكه علائم افسردگي داشته باشند بيشتر است.

بنابراين به ياد داشته باشيد كه احساس تنهايي لزوما به معناي داشتن مشكلي نيست و ممكن است زودگذر باشد. بعضي اوقات در اثر چيزي مثل طلاق احساس تنهايي مي كنيد. در اين شرايط بهتر است سعي كنيد مشكل اصلي ، يعني يافتن راهي براي بازگشت به زندگي و خلاص شدن از استرس رواني را حل كنيد. براي راه هاي بازگشت به زندگي پس از طلاق اينجا را كليك كنيد.

 

راه هاي ايجاد روابط صميمانه با ديگران براي تنها درماني

در بسياري از موارد ، روابط دوستانه و خانوادگي زيادي داريد ، اما هنوز احساس تنهايي مي كنيد. اين مي تواند نتيجه مشكلات كيفيت ارتباط صميمي باشد. براي شناخت صميميت و افزايش آن به اين موارد توجه كنيد.

۱٫ بهتر يكديگر را بشناسيد

بهتر همديگر را بشناسيم

شما ممكن است احساس تنهايي كنيد زيرا ديگران شما را درك نمي كنند يا سليقه و طرز تفكر شما با ديگران مطابقت ندارد. به نظر مي رسد اين دلايل درست باشد ، اما شما بايد بپذيريد كه نقش شما در تغيير اين وضعيت كم نيست. شما مي توانيد افراد مناسب روابط خود را انتخاب كنيد يا با افرادي كه سليقه و افكار شما را به اشتراك مي گذارند ارتباط برقرار كنيد.

۲٫ خود درماني علت مشكل خود را پيدا كنيد

دليل اصلي احساس تنهايي وجود روابط سطحي بدون احساس صميميت است اما معمولاً خصوصياتي كه در شما وجود دارد مانع برقراري روابط صميمي مي شود. اين صفات ممكن است شامل سبك ارتباطي تهاجمي ، عجله ، بي اعتمادي به ديگران يا ترس از قضاوت توسط ديگران باشد. افسردگي دليل ديگر تنهايي است و درمان آن منجر به رهايي از تنهايي مي شود. براي اطلاعات در مورد درمان افسردگي اينجا را كليك كنيد.

۳٫ موانع داخلي را جستجو كنيد

بهتر است روابط صميمي خود را گسترش دهيد و موانع دروني صميميت خود را پيدا كنيد. براي اين منظور ، مي توانيد هر از گاهي از دوستان خود بپرسيد كه چه لحظه هاي مثبت و منفي در رابطه شما باعث صميميت با آنها شده يا مانع آن شده است. همچنين مي توانيد با مراجعه به يك روانشناس يا مشاور و شركت در جلسات گروه درماني به تشخيص وي ، اين خصوصيات را در ارتباط با ديگران كشف كنيد.

۴- با همه افراد و گروهها از هر نوع سليقه اي برخورد كنيد

يكي از ساده ترين راه ها عضويت و كار با گروه هاي همسالان است. اگر به كوهنوردي ، خواندن كتاب ، شعر ، هنر ، ورزش يا هر سرگرمي ديگري علاقه داريد ، مي توانيد به گروه هاي آنها بپيونديد و به افرادي كه فكر مي كنيد سليقه مشترك با شما دارند پيشنهاد دهيد كه اين كار را با هم انجام دهند. پيشنهاد مي كنيم مقاله سرگرمي را مطالعه كنيد.

امروزه با گسترش فضاي مجازي و گروه هاي مختلف ، يافتن افراد با هر سليقه بسيار آسان شده است. با ثبت نام در كلاس هاي هنري يا ورزشي ، مي توانيد تغيير را احساس كنيد و رشد كنيد و محيطي را فراهم كنيد كه در آن بتوانيد با افراد در هر سني ارتباط برقرار كنيد. در هيچ كجا ، مانند كلاسهاي گروهي ، نمي توانيد با افراد با سليقه و علايق مشابه ملاقات كنيد.

موثرترين راه هاي غلبه و درمان تنهايي

۵٫ وقت خود را با دوستان قديمي يا اعضاي خانواده بگذرانيد

روش موثر ديگر تعيين اهداف براي ايجاد صميميت در روابط شما است. براي اين كار مي توانيد با اهداف كوچك شروع كنيد و از افرادي مانند يك دوست قديمي كه مدتي است با او صحبت نكرده ايد يا يكي از اعضاي خانواده خود شروع كنيد.

ما معمولاً فقط براي جنبه هاي حرفه اي و آموزشي خود برنامه ريزي مي كنيم ، در حالي كه ساير مناطق نيز به برنامه ريزي نياز دارند. اين هفته با يكي از دوستان قديمي خود تماس بگيريد يا پيامك كنيد. اگر مي توانيد ، دور هم جمع شويد و خاطرات و احساسات گذشته خود را مرور كنيد. از ترس و احساسات خود براي او بگوييد و به مكالمات سطحي اكتفا نكنيد.

 

راه هاي درمان تنهايي و كاهش احساسات آزار دهنده

گاهي اوقات ممكن است احساس تنهايي شما به دليل كمبود ارتباط با ديگران باشد. اين نوع تنهايي معمولاً پس از بازنشستگي و با شروع پيري ايجاد مي شود. البته ممكن است جوان باشيد و هنوز نگراني نداشته باشيد. در اين بخش ، راه هاي كاهش و درمان تنهايي را مرور مي كنيم.

۱٫ خود درماني در كار داوطلبانه شركت كنيد

در كار داوطلبانه شركت كنيد

تحقيقات نشان مي دهد كه شركت در فعاليت هاي داوطلبانه مانند موسسات خيريه ، اطلاعات و ساير سازمان هاي غير دولتي مي تواند به كاهش احساس تنهايي كمك كند. در اين گروه ها علاوه بر كار در تيمي كه به برقراري ارتباط با ديگران و افزايش مهارت هاي ارتباطي م yourثر شما نياز دارد ، به ديگران نيز كمك مي كنيد. كمك به ديگران مي تواند به نيازهاي معنوي شما پاسخ دهد و احساسات منفي مانند تنهايي را كاهش دهد. شما از كار گروهي در اين گروه ها لذت مي بريد و براي ديگران مفيد هستيد.

۲٫ از حيوانات خانگي نگهداري كنيد

حيوانات به ما احساس ارتباط و مراقبت مي دهند ، كه نقطه مقابل تنهايي است. به طور خاص ، تحقيقات نشان مي دهد كه نگهداري سگ ها مي تواند احساس اضطراب و افسردگي را كاهش دهد. همچنين مي توانيد بدون دارو از داروها براي درمان افسردگي استفاده كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد اين روش ها ، به مقاله نحوه درمان افسردگي بدون دارو مراجعه كنيد.

 

منبع:

تودي نيوز

چگونه در كمتر از ۵ دقيقه خوابمان ببرد؟

۷ بازديد

ممكن است شما يك شب به مدت طولاني به سقف خيره شده باشيد ، يا تمام مدت در رختخواب خود را دور مي زنيد تا بخوابيد ، اما آيا اين اضطراب در مورد بي خوابي بدتر و بدتر مي شود؟ دير خوابيدن براي بعضي ها گاهگاهي اتفاق مي افتد و براي بعضي ها به روندي تكراري و خسته كننده تبديل شده است.
ممكن است ايده هايي مانند خواندن كتاب را امتحان كرده باشيد ، اما برخي از تاكتيك هاي غير استاندارد وجود دارد كه براي ايجاد آرامش به زيست شناسي و روانشناسي متكي هستند. در اينجا ترفندهايي آورده شده است كه به راحتي در هر مكان و هر زمان قابل استفاده هستند و به شما كمك مي كنند تا سريعتر و بهتر بخوابيد.

۱٫ آگاهانه نفس بكشيد

الگوهاي تنفسي در سيستم عصبي ما نقش دارند و با ضربان قلب و ساير جنبه هاي آرامش يا هيجان مرتبط هستند. در حالي كه تنفس سريع و كم عمق مي تواند باعث اضطراب شود ، تنفس عميق و آهسته منجر به آرامش مي شود.
يكي از روشهايي كه به عقيده برخي افراد به خواب رفتن شما در ۶۰ ثانيه كمك مي كند روش ۴-۷-۸ است كه توسط دكتر اندرو ويل تهيه شده است. روش كار بسيار ساده است. بدين ترتيب:

در حين تمرين نوك زبان خود را پشت دندانهاي بالايي قرار دهيد. (استنشاق و بازدم)
هواي دهان خود را كاملاً منفجر كنيد.

۴: اكنون دهان خود را ببنديد و به مدت ۴ ثانيه از طريق بيني نفس بكشيد.
۷: نفس خود را به مدت ۷ ثانيه حفظ كنيد.
۸: به مدت ۸ ثانيه با صداي “sh” به آرامي از طريق دهان خود را بيرون دهيد. (مي تواني لبهايت را تعقيب كني)

دكتر ويل توصيه مي كند اين روش را ابتدا در حالت نشسته تمرين كنيد ، سپس به پشت دراز بكشيد و اين كار را چهار بار تكرار كنيد. با تمرين و تكرار به آن عادت خواهيد كرد.

۲- به عصر غارها برگرديد

در دوران باستان ، قبل از ظهور تلويزيون ، تبلت ها ، تلفن هاي هوشمند و غيره ، شب ها تاريك و سرد بود و جاي تعجب نيست كه علم مدرن نيز مي داند كه براي خواب در دماي خنك و تاريكي كامل در حالي كه چراغ و آبي مناسب است. صفحه نمايش تلفن ، تلويزيون ، كامپيوتر و غيره مي تواند ملاتونين ، ماده شيميايي مورد نياز خواب را تحت تأثير قرار دهد. بنابراين حداقل يك ساعت قبل از خواب همه وسايل الكترونيكي خود را خاموش كنيد.
چراغ هاي اطراف خود را حداقل ۳۰ دقيقه قبل از خواب خاموش كنيد تا به بدن خود بگوييد كه زمان خوابيدن فرا رسيده است. به تدريج چراغ ها را خاموش كرده و فقط لامپ هاي كم نور و گرم را روشن كنيد. كاهش روشنايي و كمبود نور هنگام خواب مي تواند به شما در افزايش خواب آلودگي كمك كند.
با راه اندازي اتاق خواب خود به عنوان غاري ماقبل تاريخ ، اتاق خواب خود را راحت تر كنيد و اگر نمي توانيد اتاق خود را به اندازه كافي تاريك كنيد يا زمان خواب به گونه اي است كه ساعت ها بعد از طلوع آفتاب از خواب بيدار مي شويد ، از پرده يا پرده ضخيم براي خواب استفاده كنيد.

۳- در هواي خنك مي خوابد

محققان دريافته اند كه درجه حرارت پايين به ما كمك مي كند تا سريعتر بخوابيم و با آرامش بيشتري بخوابيم. بعلاوه ، شما از شر چيزهايي كه نيازي به آن نداريد خلاص مي شويد. اما چرا؟
با نزديك شدن ريتم شبانه روزي به خواب ، درجه حرارت بدن ما به تدريج كاهش مي يابد و اين روند چندين ساعت قبل از زمان بيدار شدن ادامه مي يابد. يك مطالعه نشان داد كه برخي از بي خوابي ها همچنين مي تواند ناشي از ناتواني بدن در تنظيم دما در هنگام خواب باشد.
روش ديگر براي كمك به شما در اين فرآيند دوش گرفتن آب گرم دو ساعت قبل از خواب است كه باعث مي شود بدن شما افت دما را بيشتر تجربه كند و راحت بخوابد.
دماي مناسب اتاق براي خواب بسته به فصل و تنظيمات شخصي شما مي تواند بين ۱۷ تا ۲۱ درجه باشد. اما اگر مي خواهيد پنج دقيقه يا كمتر بخوابيد ، ما ۱۸ درجه سانتيگراد ارائه مي دهيم.

۴- مغز خود را گول بزنيد

حتماً تجربه كرده ايد كه مغز ما برخلاف ميل ما بعضاً سخت كار مي كند! پس سعي كنيد نخوابيد! اصل مخالفت با روانشناسي قصد يا معكوس براي خواب نيز مفيد به نظر مي رسد!
مطالعات نشان مي دهد كه استفاده باليني از اصل نقيضين باعث كاهش خواب و در نتيجه كاهش اضطراب در بي خوابي مي شود. در حقيقت ، خواب زياد باعث مي شود ديرتر و بدتر به خواب برويم. محققان دانشگاه گلاسكو دريافتند كه شركت كنندگان در اين مطالعه كه سعي در بيدار ماندن داشتند ، سريعتر از كساني كه مي خواستند بخوابند ، به خواب مي روند.
بنابراين به جاي فكر كردن و تلاش براي خوابيدن ، سعي كنيد چند دقيقه بيدار بمانيد و مطمئن باشيد كه مدتي بيدار ماندن شما را نمي كشد! با تجسم فعاليت هاي آرامش بخش و مورد علاقه خود مي توانيد تمركز خود را از خواب منحرف كنيد.

۵٫ هدفمند خواب ببينيد

يكي از مشكلاتي كه مي تواند بسياري از افراد را به خواب ببرد تجربه يا هجوم افكار آزار دهنده است. در اين زمان ، ذهن شما به جاي اينكه به خواب عميق فرو برويد ، دائما با حوادث روز ، حوادث غم انگيز يا ناراحت كننده حتي در سال هاي اخير ، ليست كارها يا … دست و پنجه نرم مي كند.
يكي از راه هاي شكستن اين چرخه تجربه يا پراكندگي ناخواسته افكار قبل از خواب ، تمرين تجسم است. روش هاي مختلفي براي دستيابي به اين روياي آرامش بخش وجود دارد:

منبع:

سفير نيوز