اجزاي آباژور

بروزترين متدهاي آرايش صورت

اجزاي آباژور

۱۰ بازديد

آباژور‌ داراي ساختاري ساده است، يك شيد يا كلاهك روي يك لامپ و يك پايه بلند يا كوتاه اين وسيله دكوري را مي‌سازد. همين اجزا ساده مي‌توانند در شكل‌هاي گوناگون با تنوع بالايي در طراحي يك آباژور نقش بازي كنند. شيد به شكل مثلث، ذوزنقه يا اشكال هندسي چتر مانندي است كه ضمن حفاظت از حباب لامپ، نور آن را نيز كاهش مي‌دهد. لامپ درون آباژور منبع اصلي نور است. اين لامپ با اتصال به برق نور آباژور را تأمين مي‌كند. ميان شيد و لامپ يك حباب وجود دارد كه از لامپ در برابر شكستگي حفاظت مي‌كند.
 
تصويري از شيد يك آباژور كه با كامواهاي دورريختني ساخته ميشود
ساختن آباژور با وسايل دور ريختنيساختار يك آباژور‌ بسيار ساده است و به راحتي مي‌توان با يك لامپ، مقداري پارچه يا كاموا و يك پايه آن را ساخت. يكي از روش‌هاي كاربردي براي ساخت آباژور‌ استفاده از كاموا است. با استفاده از كاموا مي‌توانيد شيد آباژور‌ را در رنگ‌هاي مختلف بسازيد. به دليل رنگ‌هاي متنوع كاموا بر اساس هر سليقه و با هر تركيب رنگي مي‌توان آباژور ساخت.
 
تصوير كلاهك رنگي يك آباژور كه با استفاده از كاموا در خانه ساخته ميشود
همان‌طور كه در تصوير مي‌بينيد با به‌هم رساندن دو سوي يك ورق طلق شفاف، استوانه‌اي بسازيد. دو سوي اين طلق را به يكديگر متصل كنيد و سپس كاموا را در رنگ‌هاي دلخواه مطابق با شكل دور طلق بپيچيد. به اين ترتيب شيد شما آماده است. حالا كافي است لامپ را ميان آن قرار دهيد. از چراغ مطالعه آماده نيز مي‌توان براي اين كار استفاده كرد و با قرار دادن شيد دستساز بر روي آن، يك آباژور‌ ساخت. اگر مي‌خواهيد بقيه مراحل را نيز خودتان بسازيد، كافي است يك وسيله براي پايه آباژور‌ تهيه كنيد، يك ميله بلند كه بتواند بر روي زمين يا ميز قرار گيرد و وزن آباژور‌ شما را تحمل كند، انتخاب مناسبي است. در مرحله بعد لامپي با نور مناسب را انتخاب كرده و آن را بر روي سرپيچ قرار داده و در ميان آباژور فيكس كنيد. اتصالات برق را تنظيم كرده و حالا آباژور‌ شما آماده است.
 
تصوير فضاي آبي رنگ خانه اي با دو مدل متفاوت آبژور روميزي يكي شيشه اي و ديگري سنگي و فلزي
راهنماي خريد و استفادهدر هنگام خريد و قرار دادن آباژور در خانه به اين نكات توجه كنيد:
آباژورهايي با شيد تيره‌رنگ را براي اتاق خواب استفاده كنيد. شيد تيره نور را ملايم كرده و براي اتاق خواب مناسب‌تر است.آباژور نور را به پايين هدايت مي‌كند و براي استفاده از اين وسيله در سالن لازم است ارتفاع مناسبي داشته باشد، پايه آباژور سالني بايد بلند باشد تا نورپردازي مناسبي توسط آن صورت گيرد.به جنس شيد توجه كنيد، اين قسمت آباژور در معرض گرماي لامپ قرار دارد و بهتر است با كيفيت باشد تا به مرور زمان رنگ آن دچار تغيير نشود.به هماهنگي جنس ميزي كه آباژور روميزي را روي آن قرار مي‌دهيد با پايه يا شيد آباژور دقت كنيد.از آباژور‌ روميزي در اتاق خواب استفاده نماييد.بهترين انتخاب براي نورپردازي ملايم در سالن استفاده از يك يا دو آباژور پايه بلند است.از آباژور خميده براي نورپردازي بر روي ميز ناهارخوري استفاده كنيد.پيشنهاد مي‌كنيم مطالعه‌ي مطلب ميز ناهارخوري و هرآنچه لازم است درباره آن بدانيد! را از دست ندهيد. 
تصوير يك ميز كنسول چوبي با انواع آباژورهاي روميزي با شيدهاي رنگي روي آن
نتيجه‌گيريآباژور‌ها از ديرباز در طراحي داخلي خانه به‌خصوص دكوراسيون اتاق خواب مورد استفاده قرار مي‌گرفتند. اين وسيله دكوري و كاربردي منبع خوبي براي نور ملايم پيش از خواب يا براي نورپردازي مدرن در فضاي سالن خانه‌ است. از آباژور‌ با توجه به جنس، اندازه و سبك طراحي در دكوراسيون خانه استفاده مي‌شود. آباژور‌هاي فلزي و بتني در دكوراسيون داخلي مدرن و انواع پارچه‌اي و كريستالي در خانه‌هاي كلاسيك بيشتر به كار مي‌روند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.