خريد عروسك باربي

بروزترين متدهاي آرايش صورت

خريد عروسك باربي

۹ بازديد

روث هندلر هنگام ديدن بازي دخترش باربارا با عروسك‌هاي كاغذي متوجه شد او از بازي‌ دادن آن‌ها در نقش بزرگسالان لذت مي‌برد. آن زمان بيشتر عروسك‌ها به شكل كودكان خردسال ساخته مي‌شدند. روث ايده ساخت عروسكي با

خريد عروسك باربي اندام بزرگسالان را به شوهرش اليوت پيشنهاد نمود. اما وي به عنوان مدير شركت متل اشتياقي به اين پيشنهاد نشان نداد.
در سال ۱۹۵۶ روث در سفري به آلمان به عروسكي كه بيلد ليلي ناميده مي‌شد برخورد نمود كه عيناً مطابق آن چيزي بود كه در سر مي‌پروراند. او سه عدد از اين عروسك‌ها را خريداري كرد. يكي را به دخترش داد و دوتاي ديگر را به متل برد.
عروسك لي‌لي براساس شخصيت محبوب ظاهر شده در كميك استريپي شكل گرفته بود. لي‌لي، خانم خوشنامي بود كه مي‌دانست چه مي‌خواهد. عروسك لي‌لي نخستين بار در سال ۱۹۵۵ در آلمان به فروش رفت و اگر چه در آغاز به بزرگسالان فروخته مي‌شد، اما محبوبيتي بين كودكان بدست آورد كه از پوشاندنش با قطعاتي كه جداگانه در دسترس بودند، لذت مي‌بردند.
روث پس از بازگشت به آمريكا با كمك مهندسي به نام جك راين اقدام به طراحي عروسكي مشابه نمود و به نام دخترش باربارا نام باربي را بر آن نهاد. عروسك باربي براي نخستين بار در نهم ماه مارس سال ۱۹۵۹ در شهر نيويورك به نمايش گذاشته شد.
نخستين باربي لباس شنا مشكي با خطوط راه راه سفيد برتن داشت و با مدل موي دم اسبي و نيز موي بور و خرمايي عرضه شد. اين عروسك به عنوان مدل نوجوان با پوشاكي كه شارلوت جانسون طراحي نموده بود روانه بازار گشت. درنخستين سال توليد باربي حدود ۳۵۰٫۰۰۰ عدد از اين عروسك به فروش رفت.
شركت متل در سال ۱۹۶۴ با كسب امتياز عروسك بايلد لي‌لي از آلمان، توليد آن را متوقف ساخت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.