موثرترين راه هاي غلبه و درمان تنهايي

بروزترين متدهاي آرايش صورت

موثرترين راه هاي غلبه و درمان تنهايي

۷ بازديد

احساس تنهايي در افراد

احساس تنهايي مي كنم

تحقيقات نشان مي دهد افراد بين ۱۵ تا ۲۵ سال و افراد بالاي ۶۵ سال احساس تنهايي بيشتري نسبت به سنين ديگر دارند. اما به طور كلي ، حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از افراد در هر سني احساس تنهايي مي كنند. بنابراين شما با اين احساس تنها نيستيد. علاوه بر اين آمار ، همه انسانها به طور طبيعي احساس تنهايي مي كنند و در شرايط جديدي كه روابط صميمي يا محيط زندگي گذشته خود را از دست مي دهند ، اميد خود را از دست مي دهند. بنابراين ، احتمال اينكه علائم افسردگي داشته باشند بيشتر است.

بنابراين به ياد داشته باشيد كه احساس تنهايي لزوما به معناي داشتن مشكلي نيست و ممكن است زودگذر باشد. بعضي اوقات در اثر چيزي مثل طلاق احساس تنهايي مي كنيد. در اين شرايط بهتر است سعي كنيد مشكل اصلي ، يعني يافتن راهي براي بازگشت به زندگي و خلاص شدن از استرس رواني را حل كنيد. براي راه هاي بازگشت به زندگي پس از طلاق اينجا را كليك كنيد.

 

راه هاي ايجاد روابط صميمانه با ديگران براي تنها درماني

در بسياري از موارد ، روابط دوستانه و خانوادگي زيادي داريد ، اما هنوز احساس تنهايي مي كنيد. اين مي تواند نتيجه مشكلات كيفيت ارتباط صميمي باشد. براي شناخت صميميت و افزايش آن به اين موارد توجه كنيد.

۱٫ بهتر يكديگر را بشناسيد

بهتر همديگر را بشناسيم

شما ممكن است احساس تنهايي كنيد زيرا ديگران شما را درك نمي كنند يا سليقه و طرز تفكر شما با ديگران مطابقت ندارد. به نظر مي رسد اين دلايل درست باشد ، اما شما بايد بپذيريد كه نقش شما در تغيير اين وضعيت كم نيست. شما مي توانيد افراد مناسب روابط خود را انتخاب كنيد يا با افرادي كه سليقه و افكار شما را به اشتراك مي گذارند ارتباط برقرار كنيد.

۲٫ خود درماني علت مشكل خود را پيدا كنيد

دليل اصلي احساس تنهايي وجود روابط سطحي بدون احساس صميميت است اما معمولاً خصوصياتي كه در شما وجود دارد مانع برقراري روابط صميمي مي شود. اين صفات ممكن است شامل سبك ارتباطي تهاجمي ، عجله ، بي اعتمادي به ديگران يا ترس از قضاوت توسط ديگران باشد. افسردگي دليل ديگر تنهايي است و درمان آن منجر به رهايي از تنهايي مي شود. براي اطلاعات در مورد درمان افسردگي اينجا را كليك كنيد.

۳٫ موانع داخلي را جستجو كنيد

بهتر است روابط صميمي خود را گسترش دهيد و موانع دروني صميميت خود را پيدا كنيد. براي اين منظور ، مي توانيد هر از گاهي از دوستان خود بپرسيد كه چه لحظه هاي مثبت و منفي در رابطه شما باعث صميميت با آنها شده يا مانع آن شده است. همچنين مي توانيد با مراجعه به يك روانشناس يا مشاور و شركت در جلسات گروه درماني به تشخيص وي ، اين خصوصيات را در ارتباط با ديگران كشف كنيد.

۴- با همه افراد و گروهها از هر نوع سليقه اي برخورد كنيد

يكي از ساده ترين راه ها عضويت و كار با گروه هاي همسالان است. اگر به كوهنوردي ، خواندن كتاب ، شعر ، هنر ، ورزش يا هر سرگرمي ديگري علاقه داريد ، مي توانيد به گروه هاي آنها بپيونديد و به افرادي كه فكر مي كنيد سليقه مشترك با شما دارند پيشنهاد دهيد كه اين كار را با هم انجام دهند. پيشنهاد مي كنيم مقاله سرگرمي را مطالعه كنيد.

امروزه با گسترش فضاي مجازي و گروه هاي مختلف ، يافتن افراد با هر سليقه بسيار آسان شده است. با ثبت نام در كلاس هاي هنري يا ورزشي ، مي توانيد تغيير را احساس كنيد و رشد كنيد و محيطي را فراهم كنيد كه در آن بتوانيد با افراد در هر سني ارتباط برقرار كنيد. در هيچ كجا ، مانند كلاسهاي گروهي ، نمي توانيد با افراد با سليقه و علايق مشابه ملاقات كنيد.

موثرترين راه هاي غلبه و درمان تنهايي

۵٫ وقت خود را با دوستان قديمي يا اعضاي خانواده بگذرانيد

روش موثر ديگر تعيين اهداف براي ايجاد صميميت در روابط شما است. براي اين كار مي توانيد با اهداف كوچك شروع كنيد و از افرادي مانند يك دوست قديمي كه مدتي است با او صحبت نكرده ايد يا يكي از اعضاي خانواده خود شروع كنيد.

ما معمولاً فقط براي جنبه هاي حرفه اي و آموزشي خود برنامه ريزي مي كنيم ، در حالي كه ساير مناطق نيز به برنامه ريزي نياز دارند. اين هفته با يكي از دوستان قديمي خود تماس بگيريد يا پيامك كنيد. اگر مي توانيد ، دور هم جمع شويد و خاطرات و احساسات گذشته خود را مرور كنيد. از ترس و احساسات خود براي او بگوييد و به مكالمات سطحي اكتفا نكنيد.

 

راه هاي درمان تنهايي و كاهش احساسات آزار دهنده

گاهي اوقات ممكن است احساس تنهايي شما به دليل كمبود ارتباط با ديگران باشد. اين نوع تنهايي معمولاً پس از بازنشستگي و با شروع پيري ايجاد مي شود. البته ممكن است جوان باشيد و هنوز نگراني نداشته باشيد. در اين بخش ، راه هاي كاهش و درمان تنهايي را مرور مي كنيم.

۱٫ خود درماني در كار داوطلبانه شركت كنيد

در كار داوطلبانه شركت كنيد

تحقيقات نشان مي دهد كه شركت در فعاليت هاي داوطلبانه مانند موسسات خيريه ، اطلاعات و ساير سازمان هاي غير دولتي مي تواند به كاهش احساس تنهايي كمك كند. در اين گروه ها علاوه بر كار در تيمي كه به برقراري ارتباط با ديگران و افزايش مهارت هاي ارتباطي م yourثر شما نياز دارد ، به ديگران نيز كمك مي كنيد. كمك به ديگران مي تواند به نيازهاي معنوي شما پاسخ دهد و احساسات منفي مانند تنهايي را كاهش دهد. شما از كار گروهي در اين گروه ها لذت مي بريد و براي ديگران مفيد هستيد.

۲٫ از حيوانات خانگي نگهداري كنيد

حيوانات به ما احساس ارتباط و مراقبت مي دهند ، كه نقطه مقابل تنهايي است. به طور خاص ، تحقيقات نشان مي دهد كه نگهداري سگ ها مي تواند احساس اضطراب و افسردگي را كاهش دهد. همچنين مي توانيد بدون دارو از داروها براي درمان افسردگي استفاده كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد اين روش ها ، به مقاله نحوه درمان افسردگي بدون دارو مراجعه كنيد.

 

منبع:

تودي نيوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.