چگونه در طبيعت به آرامش مي رسيم؟

بروزترين متدهاي آرايش صورت

چگونه در طبيعت به آرامش مي رسيم؟

۱۹ بازديد
تصاوير زيباي طبيعت،طبيعت گردي،منظره هاي طبيعت

رابطه با طبيعت

 

سپري كردن زمان در طبيعت ميتواند حس رفاه عمومي و ارامش را براي اشخاص در پي داشته باشد، زندگي در مناطقي با درختان بيش تر سبب افزايش درك فرد از سلامت جسمي و روحي ميشود و خطر بيماري هاي قلبي عروقي را كاهش ميدهد .

در نظر گرفتن وضعيت زندگي، كاهش استرس، و لذت بردن از طبيعت و داشتن زمان كافي براي لذت بردن از همراهي دوست ها و خانواده.

 

دست يابي به ارامش حقيقي يكي از خواسته هاي دائمي بشر بوده است. بي ترديد بخش وسيعي از تلاش هاي علمي بشر و كشف رازهاي ناگشوده جهان طبيعت براي دسترسي به امكاناتي بوده است كه ارامش و آسايش را براي انسان به ارمغان آورد. امروزه با وجود تمام رفاه و آسايشي كه انسان معاصر در سايه ي امكانات و پيشرفت هاي به دست آمده ، از آنها برخوردار شده و وضعيت زندگي وي را بسيار اسان كرده است؛ ولي مشكلات جديدي هم پيش روي او قرارگرفته است.

 

انسان متمدن مدرن به علت بهره‌برداري بي رويه از طبيعت و ماشين زدگي با مسايل فراواني روبرو شده است. تا زمانيكه انسان زندگي روستايي را داشت، سختي هاي عديده ي مدرن وجود نداشت؛ ولي از زمانيكه از روند زندگي روستايي به شهرنشيني تغيير شرايط داد و روابط ي خود را با« طبيعت» قطع كرد با سختي هاي روان شناختي، جسماني و اجتماعي فراواني روبرو شد. بسياري ازكارشناسان معتقد هستند كه برگشت به طبيعت و تجديد روابط با آن، ميتواند يكي ازمهم ترين راهكار ها براي جلوگيري و درمان اثرات منفي زندگي صنعتي باشد.

 

پناه بردن به طبيعت ميتواند « ارامش گم شده» را به فرد بازگرداند؛ به دليل آن كه طبيعت مادر انسان است و انسان تنها در اغوش اوست كه ارام مي گيرد، رشد ميكند و به كمال ميرسد . انسان از روزي كه طبيعت را شناخته، از جهات سلامت روان شناختي و فيزيكي انواع فايده ها را در طول تاريخ از طبيعت كسب نموده است .« هم زيستي با طبيعت» تأثير تعيين كننده اي در تقويت روحيه ي نشاط ، شادي و طراوت و ايجاد ارامش عميق دروني در اشخاص دارد.

 

تصاوير زيباي طبيعت،طبيعت گردي،منظره هاي طبيعت

حضور در طبيعت زيباي خداوند و برخوردار شدن از جذابيت هاي دلپذير آن

 

حضور در طبيعت زيباي خداوند و برخوردار شدن از جذابيت هاي دلپذير آن سبب توليد نشاط و سبك بالي، بالا رفتن ميزان خوشحالي دروني و بيروني، رفع خستگي هاي جسمي و رواني، تمدد اعصاب و حتي بالا رفتن طول عمر مي گردد. طبيعت پيوسته يار و ياور انسانها براي رها شدن از حالات و احساسات ناخوش‌آيند و رسيدن به حس بهتر بوده و هست.

 

رابطه با طبيعت و لذت بردن از منظره ها زيباي آن، ساده ترين راه ممكن براي كسب ارامش و لطيف سازي روح و روان انسان است. نتيجه پژوهش پژوهشگران رفتارشناسي در آمريكا نشان ميدهد :خريد گل، نگاه كردن و كاشتن گل، سبب پيدايش حس مثبت انديشي، خوشحالي، دوري از غم و ارامش ميشود . رفتن به دامان طبيعت، بهمراه خانواده و دوستان، نگاه كردن به گل هاي زيبا و درختان سرسبز، بطور چشم گيري به متعادل شدن رفتارها و افكار نامتعادل منجر شده و اتصال عصبي مثبت در مغز، بوجود مي آورد.

 

اين حس در تمام اشخاص، در هر سني كه باشند، به خوبي ظاهر ميشود .« گل ها» با تنوع در رنگ هاي زيبا و رايحه هاي بي مانند خود، حس سرزندگي، هيجان، ارامش و امنيت را در ما بوجود مي آورند. بي ترديد حضور گل و گياه در فضاي زندگي، روحيه ي انسان را لطيف و شاد ساخته و اين خوشحالي و سرزندگي به سايرين هم منتقل خواهد شد. گل نشانگر « همكاري و دوستي» است؛ براي اين كه با هديه دادن آن به سايرين، لذت بردن از زيبايي و ارامش را با يك ديگر تقسيم مي كنيم.

 

اهميت طبيعت تا بدان جاست كه شاخه اي از پزشكي به اسم« طبيعت درماني» منحصرا با استفاده از درمانهاي طبيعي اطراف ما مانند:نور خورشيد، هوا، آب و... به درمان بيماريها مي پردازد. اين روش معتقد است كه بسياري از بيماريها و ناراحتي ها ناشي از ذهن آشفته بيمار است و عناصر و نيروهاي موجود در طبيعت بهترين روش براي رها شدن حافظه از فشارهاي رواني، اصلاح زندگي و بازگردانيدن بدن، به وضعيت طبيعي آن است.

 

تصاوير زيباي طبيعت،طبيعت گردي،منظره هاي طبيعت

رفتن به طبيعت براي ارامش بسيار خوب است

 

مطالعه اي تازه نشان ميدهد كه صرف كردن هفته اي ۲ ساعت در طبيعت كافيست تا به مقدار لازم از فوايد آن بهره مند شد.

 

رفتن به طبيعت براي ارامش بسيار خوب است ولي متأسفانه براي تمامي و هميشه ميسر نيست ولي نمونه ي كوچك طبيعت دردسترس تمامي قرار دارد..... پارك تقريبا در تمامي محلات يك پارك كوچك وجود دارد ، سعي كنيد در وهله ي نخست با خانواده و اگر نشد تنها مرتب به پارك سر بزنيد. از آن جا لذت ببريد و ارام باشيد.

 

براي ارامش داشتن از منزل بيرون برويد. به طبيعت، صحرا، پارك يا هر جاي ديگري. بالاي كوه يا.. صرفا نفس بكشيد. با تمام وجود نفس بكشيد.

 

در طبيعت اندكي راه برويد، حتي يك پياده روي كوتاه هم ميتواند ذهن شما را آرام كند. 

 

 

براي خودتان باغچه كوچكي درست كنيد. رسيدگي به يك باغچه حتي به يك گلدان كوچك تأثير زيادي در آرام كردن شما دارد. در واقع طبيعت اثر مستقيمي روي روح انسانها دارد. احتمالا در ساختمان كوچك شما امكان گلكاري يا پرورش گياهان و سبزي ها نباشد ولي مراقبت از يك گلدان گل غير ممكن نيست.

 

قسمتي از وقت خود را به تماشاي حيوانات اختصاص دهيد. تحقيقات به عمل آمده نشان ميدهد افرادي كه پس از عمل جراحي رابطه بيشتري با حيوانات داشته اند سريعتر بهبود يافته اند. شما هم ميتوانيد مقطع كوتاهي به حركات يك گربه نظر كنيد، اسب ها را تماشا كنيد و…

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/relax8-nature-health.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.