موفقيت هاي مهم براي بازاريابي تلفني در ايران

۱۶ بازديد

موفقيت هاي مهم براي بازاريابي تلفني در ايران

شايد بازاريابي هاي تلفني در ايران موفق زياد نباشد اما به تازگي بهتر از قبل دارد ميشود در ادامه با موفقيت هاي مهم براي بازاريابي تلفني در ايران سايت تالاب را دنبال كنيد.

 

در بازاريابي تلفني شما تنها چند ثانيه فرصت داريد تا با صحبت كردن فقط از طريق خط تلفن اعتماد طرف را جلب نماييد و موفق شويد. به سختي مي‌توان با برخي از مشتريان تلفني كنار آمد. براي همين وظيفه شماست كه مشتري را قبل از شروع فرآيند فروش آماده كنيد؛ حال اين فروش چه تلفني باشد، چه حضوري.شايد در ابتدا فرآيندي كه در اين مقاله آمده، برايتان طولاني و دشوار جلوه كند؛ به‌خصوص اگر به آن عادت نداشته باشيد.

 

من با مشتريان تلفني زيادي تماس گرفته‌ام و مي‌خواهم به شما نشان دهم كه چطور اين فرآيند را به‌خوبي و در كمال سادگي طي كنيد.در ادامه هفت نكته را خاطرنشان مي‌كنم كه براي افزايش موفقيت در فروش تلفني ضروري هستند.

موفقيت هاي مهم براي بازاريابي تلفني در ايران

۱.تمام سؤالاتي كه مطرح مي‌كنيد خطاب به مشتري باشند، نه خودتان

به گزارش تالاب در اولين تماسي كه با مشتري برقرار مي‌كنيد، تمام توجه و سؤالات خود را معطوف به خود مشتري كنيد. در مورد خودتان، شغل‌تان و شركت‌تان صحبت نكنيد.به ياد داشته باشيد كه الان وقت، وقت آن‌هاست، نه شما. فروش مشتري‌محور، حرفه‌اي‌ترين نوع فروش است و فروش حرفه‌اي زماني صورت مي‌گيرد كه شما با مشتري در مورد نيازها و خواسته‌هايش صحبت كنيد.

 

۲. تمام سؤالات خود را از قبل مشخص كنيد

اطلاعات بيشتر = فروش بيشتر. در فروش تلفني هرچه بيشتر بتوانيد از مشتري اطلاعات بگيريد، راحت‌تر خواهيد توانست صلاحيت مشتري را بررسي كنيد و محصول خود را به فروش برسانيد. به همين خاطر است كه سؤال پرسيدن از اهميت زيادي برخوردار است. سؤالات شما بايد از قبل با دقت مشخص‌شده و به ترتيب كلي به جزئي قرارگرفته باشند. شما بايد ياد بگيريد كه با وقت گذراندن با مشتري‌هاي خوبتان محصولتان را نيز به فروش برسانيد.

 

۳. از متن‌هاي از پيش نوشته‌شده به‌صورت جدي دوري‌كنيد!

زماني كه پاسخ مثبتي از مشتري در مورد سؤالات اوليه خود گرفتيد، بهتر است سؤالاتي در مورد كسب‌وكار، بازار، بودجه و… از مشتري بپرسيد. در بسياري از مواقع مشتريان به اميد گرفتن راه‌حلي مناسب حاضرند اين اطلاعات را به شما بدهند. براي اينكه بتوانيد از مشتري اطلاعات بگيريد، مي‌توانيد از يكي از سؤالات آغازكننده زير كمك بگيريد:

 

اگر مي‌توانستيد به شكلي جادويي سه تا از مشكلات كسب‌وكارتان را حل كنيد، چه مشكلاتي را انتخاب مي‌كرديد؟

 

اگر مي‌توانستيد موقعيتي شگفت‌انگيز براي كسب‌وكارتان فراهم كنيد، چه موقعيتي را انتخاب مي‌كرديد؟

 

من مي‌خواهم يك ملاقات شخصي با شما داشته باشم تا در مورد مشكلات كسب‌وكارتان و كمكي كه محصول ما مي‌تواند به شما بكند، با شما صحبت كنم. چهارشنبه ساعت دو بعدازظهر چطور است؟

 

هميشه به ياد داشته باشيد كه فروش تلفني و فروش به‌طوركلي بايد بسيار شخصي‌سازي‌شده باشد. شما بايد به مشكلات و نيازهاي هر مشتري به‌طور جداگانه رسيدگي كنيد. به اين ‌شكل است كه خواهيد توانست با مشتري ارتباط برقرار كرده و اين ارتباط كاري را حفظ كنيد. اگر بخواهيد از متن‌هاي از پيش نوشته‌شده استفاده كنيد، اين ارتباط شخصي جلوه نخواهد كرد و اين دقيقا چيزي است كه بايد از آن دوري‌كنيد.

 

۴. در اولين تماس مشتري را خسته نكنيد

اگر براي اولين‌بار داريد با مشتري تماس تلفني برقرار مي‌كنيد، بايد دست‌خالي با او طرف شويد. يعني به‌جاي اينكه در اولين تماس مشتري را در سيل عظيمي از اطلاعات غرق كنيد، فقط كمي در مورد كسب‌وكار و محصولات‌تان با او صحبت كنيد. اگر مشتري علاقه نشان داد و مايل بود اطلاعات بيشتري در اين زمينه كسب كند، مي‌تواند بقيه اطلاعات را نيز به او بدهيد.

 

۵. سعي نكنيد در اولين بار تماس تلفني چيزي به مشتري بفروشيد

در اولين تماس تلفني‌تان هرگز نبايد سعي در فروش چيزي داشته باشيد. روي گردآوري اطلاعات متمركز شويد. بايد در ابتدا با مشتري گفت‌وگو كنيد و سؤالات‌تان را بپرسيد؛مگر آنكه محصولي كه مي‌فروشيد‌، ارزان‌قيمت بوده و نياز به تفكر زيادي نداشته باشد. يادداشت‌برداري كنيد و به مشتري بگوييد باز با او تماس خواهيد گرفت. سعي كنيد با مشتري ارتباط برقرار كنيد و رفتاري مهربان و دوستانه داشته باشيد.

 

۶. آرامش مشتري را حفظ كنيد

هر چه مشتري به مدت طولاني‌تري آرامش خود را حفظ كند و هرچه رويكرد بازتري نسبت به شما داشته باشد، احتمال بيشتري دارد كه بتواند در طولاني‌مدت رابطه كاري‌تان را با او حفظ كنيد. يكي از اولين شرط‌ها در فروش تلفني اين است كه خودتان آرامش داشته باشيد و اين آرامش را به مشتريان نيز منتقل كنيد.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/موفقيت-هاي-مهم-براي-بازاريابي-تلفني-در.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.