روش صحيح خودارضايي

بروزترين متدهاي آرايش صورت

روش صحيح خودارضايي

۷ بازديد

بهترين روش خودارضايي مردان چيست؟نكته مهم: اين مقاله ترجمه اي از يك مقاله خارجي است و لزوما ديدگاه آن مورد تاييد نمي باشد
روش صحيح خودارضايي مردان موضوعي است كه درباره آن كمتر گفتگو مي‌شود زيرا گفتگو درباره خودارضايي و موضوعات جنسي امري غير اخلاقي و بدور از ارزشها دانسته مي شود. در حاليكه بهتر است آموزش لازم درباره مضوعات جنسي داده شود تا فرد بتواند از دانش خود را از منابع معتبر بدست بياورد و نا آنچه متاسفانه فرهنگ غرب و فيلمهاي ***گرافي سعي در اشاعه آن دارند.
هر زمان صحبت از خودارضايي مي شده است بدون ذكر دلايل علمي با شدت آنرا محكوم كرده و ضررهاي بسياري از جمله كور شدن، ديوانه شدن، آسيب به قواي جنسي، ناباروري و…براي آن ذكر مي شده است. بنابراين روش صحيح خودارضايي آموزش داده نشده است.
از سويي گروهي نيز از آن سوي بام افتاده اند و فوايد بي شماري براي خودارضايي بر مي شمارند. از جمله: كاهش احتمال سرطان پروستات، بهبود خلق و رفع تنش، افزايش ميزان علاقمندي جنسي و دفع اسپرم‌هاي ضعيف، كه البته هيچكدام از اين ادعاها از لحاظ تجربي و علمي به اثبات نرسيده است.
بنابراين لازم است محققين بيشتري درباره اين موضوع به تحقيق بپردازند.
اولين نكته‌اي كه بايد به آن آگاه باشيم آن است كه خودارضايي عملي شايع است و تنها به انسان محدود نمي‌شود و ساير پستانداران نيز به آن مبادرت مي‌ورزند. حتي نوزادان نيز هنگامي كه به كشف بدن خود مي‌پردازند و يا زماني كه مي‌خواهند احساس آرامش به‌دست آورند، خودارضايي مي‌كنند. آنها درك مي‌كنند كه تماس با بدن، احساس خوبي به آنها مي‌دهد.
ميزان شيوع خودارضايي در مردان و زنانبر اساس تحقيقي كه بر روي ۵۸۶۵ فرد بين ۱۴ تا ۹۴ سال صورت گرفت و همچنين با در نظر گرفتن سن آنها، ۶۷ تا ۹۴ درصد مردان حداقل يكبار خودارضايي كرده بودند و ۴۳ تا ۶۷ درصد نيز حداقل يكبار در ماه گذشته خود‌ارضايي كرده بودند. هرچه سن افراد پايينتر مي‌آيد، درصد خود‌ارضايي افزايش پيدا مي‌كند. در ميان زنان، بين ۴۳ تا ۸۵ درصد حداقل يكبار در طول زندگي خودارضايي كرده بودند و بين ۲۱ تا ۴۳ درصد نيز يكبار در ماه گذشته خود‌ارضايي كرده بودند.
با اين وجود، بر اساس تحقيقات يك گروه سوئيسي در سال ۲۰۱۷، خودارضايي بالاخص در ميان مردان با ميزان كاهش رابطه جنسي با شريك جنسي، عدم رضايت از ارتباط، نارضايتي جنسي، اختلال جنسي بيشتر و رضايت كمتر از سلامت رواني و زندگي همبستگي دارد.البته همبستگي داشتن بمعناي رابطه علي نمي باشد و ممكن است هر دو پديده خود معلول عامل سومي باشند.
آيا مي‌توانيم بهترين روشي براي خودارضايي نام ببريمنكته مهم آن است كه تمام فعاليت‌هاي فيزيكي انسان از جمله غذا خوردن، نوشيدن، خوابيدن و … به‌طور طبيعي داراي محدويت است. به‌همانگونه كه نفس غذا خوردن ضرري براي بدن ندارد، بلكه بيش از حد خوردن براي انسان مضر است؛ تاكنون مطالعات علمي، نفس خود‌ارضايي را مضر ندانسته بلكه خود‌ارضايي زياد يا اعتياد به خودارضايي بالاخص همراه با تماشاي ***گرافي را اختلال يا مزمن تشخيص داده اند. بنابراين بايد بين خود‌ارضايي مزمن يا اعتياد به خود‌ارضايي و خودارضايي طبيعي تفاوت قائل شد. (بايد تفاوت قائل شد بين اينكه بگوييم هنوز تحقيقات علمي درباره ضررهاي خودارضايي به نتيجه قاطعي نرسيده اند و اينكه بگوييم هيچ ضرري ندارد. ضمن آنكه منظور از آنكه مي گوييم در تحقيقات علمي به اثبات نرسيده آن است كه گروهي از تحقيقات به مضر بودن آن تاكيد دارند و گروهي ديگر بر مضر نبودن و حتي مفيد بودن. در نتيجه اجماعي در اينباره تاكنون در تحقيقات علمي وجود ندارد. اما در آموزه هاي مذهبي قطعا بروشني تكليف خودارضايي و حرام بودن آن مشخص است.)
متاسفانه با آغاز اينترنت پرسرعت و شيوع فيلم‌هاي ***گرافي، تعداد خود‌ارضايي‌هاي مكرر و مزمن در افراد بسيار افزايش يافته است. تا پيش از آن، بشر چندان با چنين پديده‌اي مواجه نبوده است و بنابراين اين باور در ذهن افراد جاي داشت كه خودارضايي مزمن و يا به تعداد دفعات زياد، در فرد ممكن نمي‌باشد (و يا بسيار به‌ندرت اتفاق مي‌افتد) و فرد هر زمان كه احساس رضايت كرد، دست از خودارضايي بر مي‌دارد. منتهي بعد از آغاز اينترنت پرسرعت، فرد به‌جهت توانايي ايجاد تنوع بسيار زياد در فيلم‌هاي ***گرافي، بعد از تماشاي آنها به‌نوعي خود را مجبور به انجام خودارضايي مي‌بيند و اندك اندك همانگونه كه در مقاله اعتياد به ***گرافي آورده‌ايم، ساختار مغز تغيير مي‌يابد و مغز معتاد هيچ زمان به احساس رضايت دست نمي‌يابد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.