راهنماي خريد عصاي كوهنوردي

بروزترين متدهاي آرايش صورت

راهنماي خريد عصاي كوهنوردي

۷ بازديد

اين روزها بيشتر افرادي كه قصد دارند به كوهنوردي يا طبيعت‌گردي بپردازند از عصا يا باتوم كوهنوردي استفاده مي‌كنند. عصاي كوهنوردي وسيله‌اي است كه به شما كمك مي‌كند در مسيرهاي سخت و دشوار به‌ راحتي حركت كنيد و در عين حال باعث افزايش ميزان حفظ انرژي در زمان حركت مي‌شود. شايد تا به حال براي شما اين سوال پيش آمده باشد كه چرا براي كوهنوردي بايد از عصا استفاده كرد و عصا براي افرادي است كه مشكل راه رفتن دارند. ولي مي‌توان دلايلي ارايه كرد كه نشان‌دهنده اهميت استفاده از عصا در حين ورزش كوهنوردي است.
خريد عصاي كوهنوردي باعث مي‌شود فشارهايي كه از سطح زمين به بدن مخصوصا مچ دست و پا وارد مي‌شود، تا حد زيادي كاهش يابد.با عصاي كوهنوردي مي‌توانيد از ارتفاع برف، شن و ماسه يا سفتي زميني كه در آن حركت مي‌كنيد آگاه شويد.عصاي كو‌هنوردي به شما كمك مي‌كند در محيط‌هاي برفي يا ناهموار به راحتي حركت كنيد.عصاي كوهنوردي به شما كمك مي‌كند با حفظ ريتم حركتي خود، انرژي‌تان را براي پيمايش بقيه‌ي مسير مديريت كنيد.از عصاي كوهنوردي براي كارهاي ديگري نيز مي‌توان استفاده كرد، براي مثال شما مي‌توانيد از عصاي كوهنوردي به عنوان ستون براي چادر خود استفاده كنيد يا در لحظات استراحت به آن تكيه داده و در شرايطي كه حيوانات وحشي به شما حمله مي‌كنند با عصايتان از خود دفاع كنيد!
كوهنوردان و كوهپيمايان به طور گسترده از عصاي كوهنوردي استفاده مي‌كنند.كوهنوردان و كوهپيمايان به طور گسترده از عصاي كوهنوردي استفاده مي‌كنند.
براي انتخاب عصاي كوهنوردي مولفه‌هاي زيادي را بايد در نظر گرفت. درواقع عواملي نظير وزن، قابليت آنتي‌شوك، جنس بدنه، طراحي دسته و… تاثير بسيار زيادي در انتخاب محصول و درنهايت كيفيت پيمايش شما خواهند داشت. در ادامه مهم‌ترين عوامل تعيين‌كننده در انتخاب عصاي كوهنوردي را بررسي مي‌كنيم:
جنس بدنههمانند ساير وسايل و ادواتي كه براي ورزش كوهنوردي ساخته مي‌شوند، عصاي كو‌هنوردي هم بايد از موادي ساخته شود كه علاوه بر وزن سبك، استحكام زيادي داشته باشد. به همين دليل در ساخت عصاي كو‌هنوردي عمدتا از آلومينيوم يا كربن استفاده مي‌شود كه از دو ويژگي ذكر شده يعني وزن سبك و استحكام زياد بهره مي‌برند. البته در اين ميان تفاوت‌هايي نيز بين نوع آلومينيوم يا كربن استفاده شده در عصاهاي كوهنوردي وجود دارد. شايد براي شما جالب باشد كه بدانيد در ساخت بيشتر عصاهاي كوهنوردي از آلومينيوم ۶۰۶۳ كه سخت‌ترين نوع آلومينيوم است استفاده مي‌شود و درحال حاضر اين مسئله استانداردي براي توليد عصاهاي كوهنوردي رده بالا محسوب مي‌شود.
قابليت تغيير اندازهعصاهاي كوهنوردي داراي دو نوع مكانيسم تغيير طول هستند: ۱. ضامني ۲. پيچي
تغيير اندازه عصا معمولا در دو يا سه مرحله انجام مي‌شود، بدين صورت كه شما با باز‌كردن ضامن عصا يا پيچش بدنه، مي‌توانيد ارتفاع آن را به صورت تلسكوپي تغيير دهيد. در عصاهايي كه داراي قابليت تغيير اندازه به صورت ضامني هستند شما براي تغيير اندازه در هر مرحله بايد ضامن قرار گرفته در كنار عصا را باز كرده و آن را به سمت انتهاي عصا بكشيد تا ارتفاع آن كم يا زياد شود. اما در عصاهايي كه داراي قابليت تغيير اندازه به صورت پيچشي هستند، شما در هر مرحله با پيچش بدنه عصا و حركت دادن آن به سمت پايين مي‌توانيد ارتفاع عصا را كم يا زياد كنيد.
قابليت تغيير اندازه به صورت پيچشيقابليت تغيير اندازه به صورت پيچشي
قابليت تغيير اندازه به صورت ضامنيقابليت تغيير اندازه به صورت ضامني
برخي عصاهاي كوهنوردي نيز داراي قابليت تا‌شدن هستند. چنين عصاهايي براي اين هدف طراحي شده‌اند كه شما بتوانيد آن‌ها را در ابعادي كم جمع كرده و در كوله‌پشتي خود قرار دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.