روش هاي نگهداري حوله به صورت بهداشتي

بروزترين متدهاي آرايش صورت

روش هاي نگهداري حوله به صورت بهداشتي

۲۹ بازديد

حوله,شستشوي حوله,نگهداري حوله

حوله ها نبايد در مقابل نور تغيير رنگ دهد

 

حوله، بَشگير يا آب‌چين، تكه‌ اي از الياف جذب‌كننده از جنس پشم، پارچه و يا كاغذ است كه براي خشك كردن يا پاك كردن به كار مي‌رود. حوله‌ ها معمولاً داراي پُرز هستند تا خاصيت آبگيري آن‌ ها بيش‌تر شود.

 

ويژگي هاي حوله خوب:
• حوله ها بايد تا جاي ممكن ساده و به رنگ سفيد باشد.
• حوله ها نبايد در مقابل نور تغيير رنگ دهد.
• بعد از شستشوي حوله نبايد پرز دهد.
• حوله ها نبايد بعد از مدتي لطافت خود را از دست دهد.
• حوله بيد آب‌گيري ( جذب آب ) بيشتري داشته باشد.
• پس از چندين بار شستشو حوله ها تغيير رنگ ندهد.

شش ويژگي ذكر شده در بالا روي قيمت حوله تاثير گذار است.


حوله‌ هاي يك طرف مخمل زيباتر ‌است و حوله‌هاي دو‌طرف آبگير (بدون مخمل) قدرت جذب ‌آب بيشتري دارد.

 

نكاتي در رابطه با نگهداري حوله:

نحوه شستشوي حوله ها,خشك كردن حوله,حوله

 حوله تان را به طور منظم تعويض كنيد


حوله ها به خاطر نگه داشتن رطوبت در خود مي توانند محلي بسيار عالي و ايده آل براي رشد انواع ميكروب ها و قارچ ها باشند و البته اين ميكروب ها را به بدن ما هم انتقال دهند و باعث بروز انواع بيماري هاي تنفسي، پوستي و چشمي شوند. به همين خاطر دانستن نحوه صحيح شست وشو و نگهداري حوله ها مي تواند نقش زيادي در سلامت ما ايفا كند.

  
نحوه ضد عفوني كردن حوله ها:
حوله دست و صورت خود را به هيچ عنوان در داخل دستشويي آويزان نكنيد ( به خصوص در خانه هاي جديد كه بين محل شستن دست ها و محل توالت ديوار حائلي وجود ندارد). 

 

در محيط دستشويي، بخاراتي كه از ادرار و مدفوع متصاعد مي شود ( مثل اسيد اوريك و اسيد فسفريك ) برروي حوله (و البته مسواك) مي نشينند و زماني ما از اين وسايل استفاده مي كنيم به راحتي وارد بدن ما شده و سلامت ما را به خطر مي اندازند. پس لازم است كه حوله خود را در محلي خارج از دستشويي آويزان كنيد.
 
محيط هاي تاريك و مرطوب براي خشك شدن حوله مناسب نيست، چون در اين نوع مكان ها ميكروب و قارچ سريعا رشد مي كنند. بهتر است حداقل هر 2 تا 3 روز يك بار حوله حمام و دستشويي را در معرض نور مستقيم آفتاب قرار دهيد. نور آفتاب يك ابزار خوب براي ضد عفوني كردن حوله ها و از بين بردن عوامل بيماري زا است.
 
حوله تان را به طور منظم تعويض كنيد (حداقل هفته اي يك بار) و حوله قبلي را با آب داغ

(حدود 70 تا 80 درجه سانتي گراد كه در اين دما بيشتر ميكروب ها از بين مي روند) و ماده شوينده مناسب شسته و در نور آفتاب خشك كنيد. اگر نور آفتاب در دسترستان نيست مي توانيد از حرارت بخاري، شوفاژ يا اتو براي خشك كردن حوله ها استفاده كنيد.

حوله يك وسيله كاملا شخصي است و هرگز نبايد به طور مشترك با ديگران استفاده شود حتي اگر خودتان براي مدتي بيمار بوده ايد، پس از بهبودي، حتما حوله قبلي را تعويض و به صورتي كه گفتيم شسته و خشك كنيد.

 

نحوه شستشوي حوله ها:

ويژگي هاي حوله خوب,حوله,حوله دست و صورت

نحوه صحيح شست وشو و نگهداري حوله ها مي تواند نقش زيادي در سلامت ما ايفا كند

 

 

بهتر است حوله ها در دماي بالا و با آب جوش شسته شوند. بيشتر ميكروب ها در دماي بالاي ۷۶ تا ۷۷ درجه سانتي گراد از بين مي روند و به همين علت بهتر است حوله ها در دماي آب با دماي بالاتر از اين حد شسته شوند. بهتر است حوله ها به طور جداگانه شسته شوند اما معمولاً به خاطر ظرفيت لباسشويي و زمان كم، اين اتفاق نمي افتد و افراد حوله و لباس را با هم در لباسشويي مي ريزند.


نكته اي كه بايد به آن توجه داشت، اين است كه افراد مبتلا به بيماري هاي قارچي و ميكروبي پوست زگيل، عفونت قارچي كشاله ران، براي پيشگيري از انتقال بيماري به ساير افراد بايد حتماً حوله هايشان را جدا از ساير افراد خانواده شسته، نگهداري و خشك كنند.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/wash1-maintenance-towels.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.