چطور با گفتگو ديگران را جذب كنيم؟

بروزترين متدهاي آرايش صورت

چطور با گفتگو ديگران را جذب كنيم؟

۸ بازديد
هنر گفتگو يكي از مهم‌ترين هنر‌ها و مهارت‌هايي مي‌باشد كه هر شخص بايد آن را به طور كامل فرا گيرد. نحوه‌ي گفتگو و سخن گفتن شما شخصيت شما را به دوستان، آشنايان، مربيان، كارفرمايان و همكارانتان معرفي مي‌كند و به عبارتي ديگر نحوه سختن گفتن شما نشان دهنده شخصيت وجودي شماست.
اگر شما مهارت سخن گفتن را به خوبي ندانيد، حتماً و قطعاً در اجتماع و يا محل شغلتان با سختي‌هايي برابر خواهيد شد.

چطور با گفتگو ديگران را جذب كنيم ؟



هنگامي كه شروع به حرف زدن با كسي مي‌كنيد ممكن است كه در شروع ندانيد كه از چه قسمتي سر سخن را با طرف مقابلتان باز كنيد و در سخن گفتن با ايشان دچار مشكلاتي مي‌شويد و گاه پاي شخصيت در ميان است و دوست نداريد در اداي سخن كوتاهي نماييد. براي رفع اين مشكلات در اين بخش از سبك زندگي نمناك همراه ما باشيد.

۱. تعريف كردن:

تعريف از ديگران يكي از بهترين راه‌هاي ممكن براي شروع سخن و مكالمه با طرف مقابلتان ميباشد. شما با تعريف كردن از خودتان و... در‌هاي مكالمه را هم به سمت خود و هم به طرف مقابلتان باز مي‌كنيد. فقط به خاطر داشته باشيد كه بهتر است به جاي سخنان بيهوده، ابتدا در مورد لباس پوشيدن طرف مقابلتان يا كفش هايش سر صحبت را باز كنيد، براي مثال (كفش‌هاي شما زيبا هستند) خوب يقينا با اين حرف طرف مقابل شما شروع به سخن گفتن از خودش مي‌كند و سر صحبت باز مي‌شود.

۲. بحث كوتاه:

بحث‌هاي كوتاه در نظر اكثر افراد، مي‌توان گفت كه از آن راضي نمي‌باشند و از بحث‌هاي بلند لذت بيشتري ميبرند. خب، جالب است كه بدانيد بحث‌هاي كوتاه در ابتدا نامشان بحث كوتاه است، ولي در آخر تبديل به بحث‌هاي بلند مي‌شوند يا به عبارت ديگر بحث‌هاي كوتاه راهي براي بحث‌هاي عميق و بلند مي‌باشد.

موضوعات بحث‌هاي كوتاه برخلاف عقيده تان بسيار آسان هستند و با كمي فكر آن را خواهيد يافت. براي مثال به رستوران برويد ابتدا غذاي دلخواهتان را سفارش دهيد و پس از ميل كردن سفارش تان در مورد آن نظر دهيد و نكات مثبت و منفي آن را با يكديگر مقايسه كنيد و يا اگر گرمتان شد در مورد آب و هوا بحث را شروع كنيد و آن را گسترش دهيد. اين دو مثال ذكر شده را تجربه نشان داده است كه سر صحبت را به آساني و به سرعت باز مي‌كند. توصيه مي‌كنيم حتماً از آن‌ها نهايت استفاده را ببريد.
 
۳. سوالات متعدد و متنوعي بپرسيد:

اگر به طور قطعي مي‌خواهيد كه بحث‌هاي كوتاه را تمام كنيد و وارد يك بحث واقعي شويد، بايد دنبال فرصت باشيد تا فورا بتوانيد موضوع بحث را تغيير دهيد و وارد يك بحث و گفتگو واقعي شويد. سعي نكنيد كه بدون هيچ مقدمه‌اي وارد يك بحث عميق و قابل توجهي شويد، اگر مي‌خواهيد وارد گفتگوي عميق شويد با طي مراحل و صبر كردن، به آن قسمتي كه مورد دلخواه شما مي‌باشد برسيد و در اين قسمت ميتوانيد مكالمه را عميق‌تر كنيد.

۴. در گفتگو با ديگران مهربان باشيد:

اين مورد يقينا بايد واضح باشد، اما متاسفانه اكثرا اين موضوع را فراموش ميكنيم و آن را به مرحله عمل نمي‌رسانيم. اگر شما در حين مكالمه با شخصي با لفظي آرام، لبخند روي لب هايتان و آرامشتان باشيد شخصيت بهتري نسبت به افرادي كه با لفظي تند و عصبانيت محض با طرف مقابل خود سخن مي‌گويند خواهيد داشت.

سعي كنيد كه دست هايتان را حين مكالمه تكان ندهيد و سعي كنيد در حفظ تماس چشمي كوشا باشيد و با اين حالت به طرف مقابلتان بفهمانيد كه به سخنانش گوش فرا مي‌دهيد.

۵. صرفا شما گفتگو را در دست نگيريد:

منظور از اين مورد اين است كه به طرف مقابلتان اجازه نظر دادن و حرف زدن دهيد و مانع ارائه نظرات و سخنان آن نشويد. اگر شما در اين حين فهميديد كه شخص مقابلتان به خوبي به سوالاتتان پاسخ نمي‌دهد و گفتگو در حال كاهش است، توصيه مي‌شود كه فورا با ذكر كردن يك خاطره و يك داستان كوتاه شيرين جو را تغيير دهيد و به حالت اول بازگردانيد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.