جنس نامرغوب پارچه

بروزترين متدهاي آرايش صورت

جنس نامرغوب پارچه

۱۷ بازديد

شناخت جنس نامرغوب پارچه

ما اغلب اين امر را ناشي از جنس نامرغوب پارچه مي دانيم حال آنكه در خيلي از موارد اين مشكل بر اثر بي توجهي ما به نحوه شست وشو و دستورالعمل مراقبت از آن لباس يا پارچه خاص است، چنان كه مثلاً بي دقتي در انتخاب لباس هايي كه با هم و در يك زمان در ماشين لباسشويي مي اندازيم

 

مي تواند منجر به رنگ گرفتن لباس ها از يكديگر و در نتيجه غيرقابل استفاده شدن آنها مي شود و يا عدم توجه به درجه حرارت آب مناسب براي شست وشوي هر يك از لباس ها مي تواند موجب آب رفتن و يا شل شدن بافت لباس شده و آن را خراب كند.

 

از اين رو علايمي بين المللي جهت انتقال اطلاعات لازم براي مراقبت و شست وشو از لباس ها مقرر شده كه اغلب در قسمت داخلي لباس بر روي يك قطعه پارچه كوچك چاپ شده و در يكي از درزهاي آن دوخته مي شود.

 

در روي ديگر اين قطعه پارچه كوچك اغلب مواد و الياف تشكيل دهنده پارچه لباس و درصد هريك از اين مواد را قيد مي كنند. با استفاده از جنس الياف لباس نيز مي توانيد روش صحيح شست وشوي لباس را انتخاب كنيد.

 

علايم بين المللي دستورالعمل مراقبت از لباس ها و پارچه ها اغلب به نوع شست وشو اعم از شست وشوي دستي يا ماشين، درجه حرارت آب شست وشو، امكان يا عدم امكان استفاده از رنگ ها، نحوه خشك كردن پارچه، روش و درجه حرارت براي اتوكشي آن دلالت دارند.

 

شما هم اگر مايليد لباس هايتان از عمر طولاني برخوردار شوند بهتر است پيش از شروع شست وشوي لباس ها اين دستورالعمل را پيدا كرده و به آن توجه كنيد.

 

ـ علامت مربوط به شست وشو به شكل يك تشت آب است كه درجه حرارت آب به سانتي گراد بر روي آن نوشته شده است،

 

ـ چنانچه به جاي عدد مربوط به درجه حرارت آب نقش يك دست بر روي آن باشد نشان دهنده لزوم شست وشوي دستي است.

 

ـ نقش دايره اي درون يك مربع علامت مربوط به استفاده از خشك كن است. چنانچه اين نقش با ضربدري بر روي آن ديده شود، به اين معني است كه استفاده از خشك كن براي اين لباس خاص مناسب نيست.

 

ـ علامت مثلث نشانه استفاده از سفيدكننده ها است و چنانچه ضربدري بر روي آن باشد نبايد از سفيدكننده براي پارچه يا لباس مورد نظر استفاده كرد.

 

ـ امكان استفاده از اتو نيز با علامتي به شكل اتو كه ميزان حرارت آن از ملايم تا متوسط و داغ به وسيله ۱ تا ۳ نقطه بر روي تصوير اتو نشان داده مي شود.

 

همچنين امكان استفاده از خشك شويي با دايره اي كه حرف P انگليسي بر روي آن نقش بسته مشخص مي شود.

 

اين علايم بين المللي بر روي لباس ها و محصولات پارچه اي اغلب كشورها مورد استفاده قرار مي گيرد، ضمن آنكه برخي از اين دستورالعمل ها با پيام هاي كوتاه درج شده نيز همراه هستند كه گاه به يك زبان و در مورد محصولات شركت هاي معتبر به چند زبان ارائه شده اند.

 

رعايت نكات زير نيز مي تواند هنگام شست وشوي لباس ها مفيد باشد:

– همواره قبل از ريختن لباس ها در ماشين لباسشويي، جيب هاي لباس را به دقت وارسي كنيد چون ممكن است محتويات جيب شامل كارت، چك يا اوراق با ارزش از اين قبيل باشد. حتي يك دستمال كاغذي در جيب لباس مي تواند مشكلات فراواني را براي شما به بار آورد. دستمال كاغذي در آب از هم باز شده و به صورت پرز به لباس مي چسبد.

– در جداسازي لباس هاي سفيد و رنگي از يكديگر دقت كنيد.

– هنگام تنظيم درجه ماشين لباسشويي با توجه به جنس و نوع لباس ها درجه مناسب را انتخاب نماييد.

– هنگام شست وشوي لباس ها آنها را خوب آبكشي كنيد زيرا باقي ماندن مواد شوينده در الياف لباس مي تواند موجب بروز انواع حساسيت هاي پوستي شود به ويژه در كودكان.

– زيپ لباس هاي زيپ دار را قبل از انداختن آنها در ماشين لباسشويي ببنديد تا موجب نخ كش شدن لباس هاي ديگر نشوند و با دوختن و محكم كردن دكمه هاي شل شده مانع از گم شدن آنها شويد.

در اينجا به نكاتي در جهت راهنمايي شما براي شست وشوي صحيح هر يك از انواع پارچه اشاره مي كنيم:

منبع:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.